کد خبر: ۲۵۰۲۹۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از بازار خبر
داستان از این قرار است که در نخستین ساعات کاری امروز (چهارشنبه) فردی به اسم «رحیمی» با مخاطب سایت بازارخبر تماس می‌گیرد.

او که خود را یکی از دست‌اندرکاران رادیو پیام معرفی می‌کند، در ادامه این خبر به اصطلاح خوش را به فرد مورد نظر می‌‌دهد که شما برنده 4500000 تومان کمک هزینه سفر به مکه مکرمه شده‌اید.

در توضیح روند اینطور گفته شده که: اسم شما به همراه 13 نفر دیگر توسط مسئول رسمی بخش قرعه‌کشی یکی اپراتورهای تلفن همراه به عنوان جایزه خوش‌حسابی انتخاب شده است.

به گفته این مخاطب، فرد مذکور که کلامی نافذ، آرام و مودبانه داشت برای اثبات موضوع وی را به نزدیک‌ترین عابربانک راهنمایی می‌کند تا اسم خود و بقیه را به صورت آنلاین و روی صفحه نمایشگر ATM مشاهده کند.

این در حالی است که از مشتری هیچ‌ شماره حساب و یا رمزی درخواست نشده بود.

سپس وقتی با شک و تردید طعمه خود مواجه می‌شود، از تماس مجدد خودداری کرده و گوشی خود را از دسترس خارج می‌کند.

 

ادامه ماجرا

 

این مخاطب مراتب را با مسئولین رسمی رادیو پیام در میان می‌گذارد. جالب آنکه بچه‌‌های رادیویی به محض شنیدن اولین جملات این داستان، ماجرا را تا انتها متوجه می‌شوند. به طوری‌که حتی اسم «رحیمی» را نیز آشنا تلقی می‌کنند.

پیگیری‌ها حاکی از این است که فرد یا افرادی که پشت این روش کلاهبرداری هستند، با استفاده از ابزار جدیدی به اسم رادیو پیام و یا رادیو ایران و بهره‌گیری از عنصر احساسی سفر به مکه، اقدام به اخاذی می‌کنند.

بازارخبر آمادگی دارد شماره فرد مورد نظر را در اختیار مسئولین ذی‌ربط قرار دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها