کد خبر: ۲۵۰۲۸۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از بازار خبر محسن پورسید آقایی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی در گفتگو با بازارخبر در خصوص ترانزیت کالا گفت: ترانزیت یک مبحث سیاسی است و برخی از کشورها سعی بر تضعیف مسیر ترانزیتی ایران دارند تا  مسیرهای رقیب را جایگزین کنند البته ما نیز تمام تلاش خود را در حوزه راه و سیاست خارجی به کار می‌بندیم تا مسیر ترانزیتی ایران را که یکی از بهترین مسیرهای طبیعی است مورداستفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین کار برای تحقق این خواسته، تسهیل سرعت حمل بار است تا بارها با سرعت بیشتری در داخل ایران جابجا شود زیرا زمان در ترانزیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از تخفیف نرخ‌های بخش ریلی خبر داد و افزود: یکی از مشوق‌های بخش ریلی اجرای تخفیفات است که اکنون در برخی از کالاها تا 30 درصد تخفیف قائل شدیم تا صاحبان کالا مسیر ایران را برای ترانزیت کالای خود استفاده کنند.

پورسید آقایی در خصوص آثار تحریم در حوزه حمل‌ونقل ریلی و ترانزیت کالا بیان کرد: تحریم در حوزه ترانزیت اثرگذار بوده و هست زیرا انتقال وجه باید از طریق کانال‌های ارزی خارج صورت گیرد به‌علاوه بیمه‌های خارجی بخشی از بارهای عبوری از ترانزیت ایران را بیمه نمی‌کنند که این کار باعث کاهش انگیزه صاحبان کالا برای عبور از ایران می‌شود.

وی در راستای انجام اقدامات مؤثر برای تسهیل در امر ترانزیت کالا از کشور اظهار کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران سعی دارد  به‌منظور تسریع در مباحث ارزی خود اقدام به تهیه ارز لازم کند.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: برای دور زدن تحریم‌ها شرکت‌های بیمه‌ای ایران را فعال کردیم و راه‌آهن ایران بارهای ترانزیت را به‌جای شرکت‌های خارجی بیمه می‌کند که بدین ترتیب می‌توانیم ترانزیت کالا از طریق راه‌آهن جمهوری اسلامی را گسترش دهیم.

 

یکی از مشوق‌های بخش ریلی اجرای تخفیفات است که اکنون در برخی از کالاها تا 30 درصد تخفیف قائل شدیم تا صاحبان کالا مسیر ایران را برای ترانزیت کالای خود استفاده کنند

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها