کد خبر: ۲۵۰۰۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۲۱ شهريور ۱۳۹۳
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد
طبق نظرسنجی موسسه افکار‌عمومی فرانسه (IFOP) اکثر مردم این کشور تأکید دارند «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور کشورشان، باید قبل از پایان دوره ریاست ‌جمهوری‌ خود استعفا کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، طبق نظرسنجی موسسه افکار‌عمومی فرانسه (IFOP) اکثر مردم فرانسه تأکید دارند که «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهو کشورشان، باید قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌ خود استعفا کند.

طبق این نظرسنجی، 62 درصد از مردم فرانسه خواستار استعفای اولاند هستند و 54 درصد از آنها می‌گویند که خواستار انحلال مجمع ملی و برگزاری انتخابات پارلمانی هستند.

این نظرسنجی در حالی برگزار شده است که میزان محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه به پایین ترین حد خود کاهش پیدا کرده است و «والری تریولر» دوست دختر سابق اولاند کتاب خاطرات خود را منتشر کرد که با استقبال بی نظیر فرانسوی‌ها روبرو شد و در آن نوشت که اولاند بر خلاف مسلک سوسیالیستی خود، نه تنها حامی قشر کم درآمد نیست، بلکه از آنها با الفاظ نامناسب مانند «بی دندان ها» یاد می کند.

برای اولاند، جدیدترین نظرسنجی به ناآرامی‌های سیاسی و اقتصادی که رئیس‌جمهور فرانسه با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، افزوده است.

فرانسه روز گذشته اعلام کرد که کسری بودجه این کشور برای اولین بار در 5 سال گذشته به 4.4 درصد از رشد ناخالص داخلی گسترش پیدا کرده است و کمیسیون اروپا به این کشور هشدار داد تا هرچه سریعتر وضع به وجود آمده را اصلاح کند.

اولاند اعلام کرده است که تنها زمانی مجمع ملی فرانسه را منحل می‌کند و خواستار برگزاری انتخابات جدید می‌شود که رأی اعتماد را از دست بدهد و در صورتیکه با حملات شدیدی چون حملات 1968 و 1995 که متوجه رئیس‌جمهور وقت فرانسه شد، مواجه شود.

اولاند قرار است 18 سپتامبر یک کنفرانس خبری نیمه سالانه برگزار کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها