کد خبر: ۲۴۹۹۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۰۹ آبان ۱۳۹۰
بولتن نیوز: تحولات چند ماهه سوریه و تبلیغات سوء رسانه های بیگانه و همچنین چندین راهپیمایی در حمایت از بشار اسد، رئیس جمهور این کشور در هفته گذشته و جاری، بهانه ای شد تا خبرنگار ما  مستقر در هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها،با بشیر فرزان خبرنگار روزنامه دولتی البعث سوریه به گفتگو بنشیند.

به عنوان اولین سوال چرا سوریه شلوغ شد؟

از 10 سال پیش در سوریه اصلاحات آغاز شده بود ولی با یک ایراد و آنهم کندی در پیشرفت کار بود، یکسری از مردم به دنبال سرعت پیشرفت در این اصلاحات بودند.دولت هم این خواسته را اجابت کرد و جلسات متعدد و فشرده ای برگزار کرد تا بتواند خواسته های مردم را جواب دهد و به همان ها هم جواب دادند. منتها نفوذ یکسری از افراد غربی در این کشور باعث آشوب در جامعه سوریه شد و اختلافاتی پیش آمد و همین اختلافات باعث ایجاد درگیری مسلحانه شد و زمینه ساز اختلافات بیشتری شد.


نمونه اصلاحات بشار اسد چه بود؟

یکسری آزادی های بیشتری برای مطبوعات در نظر گرفته شده است. ایجاد آزادی بیشتر برای بهتر شدن رابطه مردم و حکومت و برقراری تعمل و ارتباط بهتر بین این دو.آزادی برای هر عقیده و نظری که در کشور وجود دارد.آزادی احزاب و بیشتر شدن احزاب و  اجازه فعالیت به آنها

الان و پس از راهپیمایی مردمی در حمایت از بشار اسد وضع چگونه است؟

الان الحمدلله امنیت همه جا برقرار است و مشکل خاصی هم در سوریه نداریم فقط در یکسری اماکن یکسری افراد خیلی کم هستند که به علت ورود سلاحهای خارجی به دنبال ایجاد آشوبند.ولی اینها نیز جمعیتشان کم شده است و الان تقریبا امنیت در اکثر مناطق برقرار است و حضور میلیونی مردم در خیابانها نشان دهنده طرفداری مردم از حکومتشان است.


رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه گفته  محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران در دیداری که با او داشته، گفته که «بیش از بیست بار به بشار اسد، رئیس‌جمهور گفته‌ام كه گرفتن سلاح مقابل مردم كار درستي نيست؛ اما بشار اسد چون توقع نداشت اين حرف‌ها را از من بشنود، براي همين هم خيلي ناراحت شد» آیا شما صحت این خبر را تائید می کنید؟

ما همچین اخباری نشنیدیم. ایران به عنوان کشوری که سابقه چندین سال دوستی با ما دارد، اگر هم نظری داده باشد که برای پیشرفت سوریه و مردمش مفید باشد،مطمئنا قبول واقع می شود. چرا که درب سوریه به روی همه  باز است و هر نظر مثبتی که در جهت اصلاح سوریه و پیشرفت سوریه باشد مطمئنا حکومت ما قبول می کند و فکر نمی کنم همچین صحبتی بوده باشد. ایران و سوریه از قدیم دوست و برادر بودند و نظرات مختلفی با هم مبادله کردند و مشکلی هم نداشتند و فکر نکنم این برنامه وجود داشته باشد.

ما در موضع سوریه خیلی دچار فشار بودیم تا اینکه رهبر انقلاب اسلامی در 14 خرداد اعلام نمودند که موضع ما در برابر تحولات
اینگونه تبیین نمودند که هر جا حركت اسلامى است، مردمى است، ضد آمريكائى است، ما با اين حركت همراهيم؛ اما اگر در جائى ببينيم با تحريك آمريكائى‌ها، با تحريك صهيونيستها، يك حركتى به راه افتاده است، با آن حركت همراهى نميكنيم. ما با حركتهاى ضد آمريكائى و ضد صهيونيستى همراهيم. آنجائى كه خود آمريكا و خود صهيونيستها وارد ميدان ميشوند تا يك رژيمى را ساقط كنند، تا يك كشورى را اشغال كنند، آنجا ما نقطه‌ى مقابل حركت آمريكائى‌ها قرار ميگيريم.آیا این فرمایشات رهبر انقلاب برای حاکمیت سوریه مثمر ثمر بود؟

مقاومتی که در کشور سوریه و ایران در مقابل استکبار وجود دارد شبیه به هم است و یگانه است در برابر این کشورها و مطمئنا خیلی از صحبتها شده است که اگر سوریه روابطش را با ایران قطع کند به خیلی از امتیازات می تواند برسد.یکی از شرایط دادن امتیاز به سوریه این است که با اسرائیل رابطه برقرار کند و خیلی از این لحاظ به کشور سوریه فشار می آید. مطمئنا فرمایشات رهبر انقلاب با حرف ملت سوریه یکی است و مردم واکنش های خوبی نسبت به این کلام داشتند چرا که هدفشان یکی است.اما در اعلانات و خبرهایی که بیرون از کشور سوریه غیر واقع و کذب بیان می شود تمامش به خاطر زیر فشار گذاشتن مردم سوریه و حکومتشان است.

یکی از مقامات اسرائیلی گفته بود که ما ایران و سوریه را بین دو انبر قوی گذاشتیم، برای فشار وارد کردن به این دو کشور. با توجه به تحولات بیداری اسلامی و خروج آمریکا از عراق و اینکه عراق اکنون در دامان ایران بازی می کند، آینده رژیم صهیونیستی را چگونه ارزیابی می کنید؟

یکی از نشانه هایی که در جنگهای سید حسن نصرالله با اسرائیل وجود داشت، پیروزی کشورهای اسلامی با پشتیبانی کشورهایی مثل ایران و سوریه بود. اکنون نیز غرب و اسرائیل با هرگونه بیداری اسلامی در منطقه برخورد می کنند چرا که از آن وحشت دارند ودر صدد ند که یک جوری این را خاموش کنند ولی من مطمئنم که اسرائیل رو به زوال است و مطمئنا یک روز مسلمانان پیروز خواهند شد.

البته این نکته را گفته باشم که مردم سوریه بر اعتقادات و استقامتشان پایدارند و مقاومت می کنند و یک روز در دنیا کشور سوریه به عنوان یک کشور مسلمان و حامی فلسطین نمایان خواهد شد برای همه جهانیان آنهم با استواری و مقاومت.

درباره اتهامات اخیر آمریکا که ایران در تلاش برای ترور سفیر عربستان بود، نظر جنابعالی چیست؟

این یک دستاویزی برای مذاکره با ایران بود. آمریکا از هر دری تلاش می کند وارد مذاکره شود، ایران مخالفت می کند. از همین رو تهمت غیر قابل قبولی را عنوان کرد تا به خواسته اش برسد

حرف آخر؟

آرزویم این است که اخبار درباره سوریه آنچیز که واقعی است بیان شود.آنچیزی که به چشمان سوریه ای ها دیده می شود بیان شود برای دنیا نه آن دروغهایی که خبرگزاریهای غربی می گویند.اوضاع سوریه خوب است و امنیت بالا است و خواهد بود.حکومت و مردم  سوریه یکی اند و اجازه ورود هیچ غربی را به کشورشان نمی دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
mahdi shorbi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
http://fekrat.ir/fekrat-1689
وقتی صحبت از جنگ به میان میاد ، طرفین از تمام قوای خود استفاده می ‌کنند.

حتما شنیدید که زمان جنگ تحمیلی هم عده ای به جنگ اعتقاد نداشتند ، حتی قشری از نظامی ها هم میگفتند توی جنگ شکست می خوریم .

یک عده هم فکر می کردند جنگ با توافق طرفین به زودی ختم میشه و اتفاق خاصی نمی افته ! اما ۸ سال …

حالا سالهاست جنگ فرهنگی آغاز شده و ما هنوز باور نداریم! بارها رهبر بانگ برداشت که مردم ، آقایان ، مسئولین ، جنگ ، جنگ فرهنگیست ، اما..

برخی بسیجی وار وارد میدان جنگ شدند ، برخی بسیجی نما ! ، برخی گفتند این جنگ نیست ، جدی نگیرید و برخی مسئولین هم …

اما امروز در عرصه جنگ چه خبره ؟

در طرف دشمن : سایت ها و سازمان های عظیم خبری و اطلاع رسانی ، مجلات و روزنامه های مختلف ، صدها شبکه تلوزیونی و رادیویی ، صدها شرکت فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، بودجه های کلان و…

در طرف خودی : سایت های خبری و خبرگزاری های رسمی (دولتی/خصوصی) که تعدادشان به ۴۰ سایت نمی رسد ، سایت های خبری جناحی (که حتی گل به خودی هم زیاد می زنند) ، سایت های گروهی یا شخصی با اخبار نقل شده و بدون متوای تولیدی ، سایت های زرد و شایعه پراکن ( که ابزار دشمن هستند اغلب) ، سایت ها و وبلاگ های شخصی با محتوای غنی و تولیدی ( که کمتر از ۱۰ درصد بار موثر در جنگ دارند )، صدا وسیمایی که اصلا در باغ نیست ، شرکت های فناوری اطلاعات با فناوری های کپی شده و تعداد اندکی فناوری تولیدی که به گرد پای دشمن هم نمی رسد! ، بودجه هایی که به سختی تخصیص می یابد و به راحتی تلف می شود و…

اگر خودمان کلاهمان را قاضی نکنیم ، این دشمن است که با صدای بلند به ما می خندد.

آیا ما اصلا عرصه جنگ نرم را می شناسیم ؟ بعد از سال ها یک فیلم ضد صهیونیسم با صراحت تولید و به نمایش درآمده (شکارچی شنبه)، ببینید چه سروصدایی کرده و دقت کنید چقدر خوب رسانه های خارجی خبرش را سانسور می کنند!

اما فقط ۶ روز پیش مجدد نوک پیکان جنگ نرم امپریالیسم جهانی به سمت ایران نشانه رفت ، اگر با بازی های رایانه ای آشنا باشید شاید بازی Battlefield را هم بشناسید که در سبک استراتژیک نظامی و به صورت شخصیت محور است. در این بازی شما یک شخص و گروه را هدایت می کنید ، در نسخه سوم این بازی که ۲۵ اکتبر ۲۰۱۱ منتشر شده ، در بخشی باید تهران را فتح کنید و با مردم ایران در حال فحاشی مواجه می شوید و ماموریتتان کشتن ایرانیان است!

حالا بگویید آیا ما وارد عرصه جنگ نرم شده ایم؟ چطور با این بازی مقابله می کنیم؟ خبر دارم از چند هفته پیش فروش این بازی در ایران توسط برخی شرکت های و سایت های ایرانی تحریم و سپس فروش آن نیز توسط نهادهای مربوطه کلا ممنوع شده که حرکت قابل تقدیری است اما آیا این حرکت یک مقابله اصولی هست؟ (خبر پیش فروش ۱٫۲۵ میلیون نسخه از بازی Battlefield 3 را اینجا ببینید)

دیر عمل کردن گاهی با نتیجه شکست سخت و سنگین و گاهی با نتیجه خسارت جبران نشدنی همراه است ، آی مردم ، مسئولین به گوش، جنگ است !

انعکاس مطلب در :

سایت فرهنگی شهید آوینی
سایت فرهنگ انقلاب اسلامی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها