به گزارش پایگاه 598، علیاصغر
عمیدیان در گفتوگو با فارس، در پاسخ به سؤالی درباره اختلالات اخیر همراه
اول در طی ارتقا به نسل 3 و اینکه در موافقتنامه چه دوره زمانی برای تست
شبکه نسل 3 برای همراه اول در نظر گرفته شده که پس از آن اختلالها پایان
یابد و ارائه سرویس مطلوب را شاهد باشیم، گفت: در موافقتنامه نسل 3 همراه
اول یکسری شاخصهای فنی وجود دارد که آن شاخصها باید احصاء شود.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات
رادیویی توضیح داد: به دلیل نصب و راهاندازی، یکسری اختلالات در شبکه
ایجاد شده که از نظر نرمافزاری و سختافزاری شبکه باید آپدیت شود.
وی گفت: تا زمانی که شاخصهای فنی که در
پیوست موافقتنامه دیده شده احصاء نشود نمیتوانیم پروانه نسل 3 را صادر
کنیم که پس از آن اپراتور بتواند به عموم سرویس ارائه کند.
عمیدیان خاطرنشان کرد: همراه اول در حال
گذراندن دوران پایلوت است و در استانهایی که پایلوت در حال انجام است
رگولاتوری نیز پارامترهای فنی را تست و ارزیابی میکند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات
رادیویی در پاسخ به این سؤال که آیا پیشبینی زمانی برای پایان دوره پایلوت
و رسیدن به سطح مطلوب سرویس توسط همراه اول وجود دارد گفت: معمولاً یک ماه
تا یک ماه و نیم زمان لازم است تا شاخصهای فنی به حد استاندارد و مطلوب
برسد در مورد ایرانسل نیز تقریباً سه هفته تا یک ماه دوران پایلوت به طول
انجامید.