کد خبر: ۲۴۹۰۶۷
زمان انتشار: ۲۱:۰۷     ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598،نظرات جواد قراب درباره بازی استقلال و پرسپولیس در سال 1352 تقریبا مشابه صحبت های علی جباری است، وی نیز اعتقاد عجیبی به کم کاری برخی بازیکنان دارد و صراحتا می گوید که برخی از بازیکنان استقلال در آن بازی معروف کم کاری کردند تا سنگین‌ترین شکست آبی پوشان در دربی رقم بخورد.

جواد قراب در گفت و گو با کاپ،اظهار داشت: از اتفاقات عجیب آن بازی اصرار برخی از بازیکنان به اردو نرفتن تیم بود. در آن سال ها معمول بود که اگر ما جمعه بازی داشتیم از چهارشنبه بعدازظهر و پس از پایان تمرین به هتل شرایتون(همای فعلی) می رفتیم، اما درست یکی، دو روز قبل از آن بازی برخی از بازیکنان به اصرار از کادر فنی و مدیرعامل باشگاه خواستند که اردوی شبانه روزی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: من و علی جباری و تعدادی از بازیکنان که تعصب خاصی روی استقلال داشتیم در آن یکی دو شب بعد از تمرین به نزد خانواده هایمان برگشتم و استراحت کردیم، اما روز بازی مطلع شدیم که برخی از بازیکنان در آن دو شب بیرون بودند و شب را به شکلی غیرعادی سپری کرده اند. به همین دلیل در روز بازی شرایط همیشگی را نداشتند.

قراب تاکید کرد: استقلال در آن زمان بیشترین تعداد ملی پوش را در تیم ملی داشت و فکر می کنم حدود 11 نفر از ما در تیم ملی حضور داشتیم، اما از پرسپولیس حداکثر 5 یا 6 بازیکن در اردوی تیم ملی حضور داشتند به همین خاطر ما از هر نظر برتر بودیم، اما روز بازی اتفاقاتی افتاد که برای همه ما عجیب بود.

این بازیکن سال های دور استقلال در خصوص حال و هوای آن شب استقلالی ها در رختکن گفت: به خوبی آن شب را به یاد دارم. در رختکن تیم ما هیچ صدایی جز سکوت نبود. اگر هم کسی حرفی می زد همه می خواستند به نوعی این باخت را برای خودشان توجیه کنند که این هم کاری غیرقابل امکان بود. همه ناراحت بودند و هیچ کس با نفر بغل دستی اش حرف نمی زد.

 پیشکسوت استقلال یادآور شد: به طور مثال ایرج سلیمانی هافبک پرسپولیس وقتی توپ را به قصد سانتر روی دروازه ما فرستاد خیلی آسان و با یک شیرجه منصور رشیدی تبدیل به گل شد. ما در آن بازی گل های عجیب و غریبی خوردیم که باعث شد همه تیم شوکه شوند.

وی سپس با اشاره به برخی اتفاقات بعد از بازی گفت: من در آن زمان به همراه خانواده ام در محله چهارصد دستگاه نازی آباد زندگی می کردم و تقریبا همه ساکنان آن محله به غیر از جعفر کاشانی که خودش هم بازیکن پرسپولیس بود و آنجا زندگی می کرد، استقلالی بودند. به همین خاطر پس از پایان بازی همراه نراقی و میرطوسی شبانه عازم یزد شدیم.

قراب عنوان کرد: چون در آن سال ها پخش مستقیم و تلویزیونی در کار نبود کسی در یزد از نتیجه بازی خبر نداشت. فردای آن روز مطلع شدیم آقا مدد به همراه تیمش در یزد است و از ما خواست تا در یک بازی دوستانه شرکت کنیم. اواخر بازی بود که متوجه پچ پچ های تماشاگران اطراف زمین شدیم و فهمیدیم که رادیو خبر شکست 6 بر صفر ما را اعلام کرده است. وقتی طرفداران استقلال به سمت ما آمدند فورا سوار ماشینمان شدیم و به تهران برگشتیم.

پیشکسوت باشگاه استقلال تصریح کرد: ما همیشه دو روز بعد از بازی در زمین دیهیم یا نظام آباد فعلی با مدیر وقت استقلال جلسه داشتیم. یکشنبه هفته بعد از آن باخت هم او به همراه یکی از سربازانش به نام شیرخانی در جلسه شرکت کرد و گفت: «در بازی با پرسپولیس چه اتفاقی افتاد که شما به این شکل بازی کردید؟! » پس از این حرف مدیرعامل باشگاه، جواد الله وردی گفت:ما گرفتاریم و به لحاظ مالی مشکل داریم. پس از این صحبت مدیر وقت استقلال که ظاهرا اطلاعاتی راجع به برخی موضوعات قبل و حین بازی داشت از سرباز خود خواست تا ظرف 20 ثانیه او را از رختکن بیرون کنند. آجودان ایشان هم با گرفتن مچ دست الله وردی او را به زور به بیرون از رختکن هدایت کرد.

قراب تاکید کرد: در آن دوران هیچ تیمی اردوی قبل از بازی خود را در هتل های شرایتون یا هیلتون برگزار نمی کرد غیر از استقلال. ما هیچ مشکل مالی نداشتیم و در بهترین خیاطی های میدان فردوسی برای ما کت و شلوار و پیراهن دوخته می شد.حرف های آن روز الله وردی باعث رنجش خاطر مدیرعامل وقت باشگاه شد.

وی بیان داشت: در آن سال تیم ها آرزوی گرفتن مساوی از صنعت نفت را داشتند ولی ما 4 بر یک آنها را شکست دادیم و هفته بعد از آن، همان پرسپولیس را با حساب یک بر صفر از پیش رو برداشتیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
666666666666666
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۵ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
۰
۰
اینم شاهدای زنده برای استفراقیا حالا باز بگید کی بازی رو دیده ؟ یدرتون ؟ پدربزرگتون ؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها