کد خبر: ۲۴۸۸۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
بانک مرکزی رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد رشد اقتصادی و فعالیت صنایع این رژیم به دلیل وضعیت امنیتی ناشی از عملیات موسوم به «صخره سخت» علیه نوار غزه، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به پایین‌ترین حد در پنج سال اخیر رسیده است.
به گزارش پایگاه 598، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» خبر داد، بانک مرکزی اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد رشد اقتصادی این رژیم طی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ احتمالا به پایین‌ترین حد از سال ۲۰۰۹ می‌رسد.

این آمار بر اساس بررسی فعالیت ۱۰۰ شرکت و مجموعه تجاری اسرائیلی فعال در زمینه‌های مختلف از جمله ساخت و ساز، گردشگری، املاک و بازرگانی، اعلام شده است.

خبر کاهش فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های اسرائیلی در حالی منتشر می‌شود که بانک مرکزی رژیم‌صهیونیستی پیش از آغاز عملیات علیه نوار غزه، پیش‌بینی کرده بود فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ در سه ماهه سوم سال جاری، با رشد مواجه باشد.

بنا بر این گزارش، بررسی صورت گرفته نشان می‌دهد که برای اولین بار در پنج سال اخیر، تعداد شرکت‌هایی که اعلام کاهش فعالیت کرده‌اند، از تعداد شرکت‌هایی که گفته‌اند در سه ماهه سوم نسبت به فصل گذشته فعالیت‌های بیشتر یا مشابهی داشته‌اند، بیشتر بوده است.

بانک مرکزی اسرائیل بر همین اساس اعلام کرده است که «احتمال اینکه فعالیت‌های صنعتی در سه ماهه سوم شاهد افت باشد» را افزایش داده است.

کاهش فعالیت‌های ساخت و ساز در فلسطین اشغالی اصلی‌ترین دغدغه مقامات این رژیم است. کاهش فعالیت این صنعت موجب شده تا قیمت مسکن نیز به شدت افزایش یابد.

رژیم‌صهیونیستی پیش از این هزینه‌های حمله به نوار غزه را ۴.۳ میلیارد دلار اعلام کرده بود. با این حال، به نظر می‌رسد هزینه‌های ناشی از کاهش فعالیت‌های اقتصادی، هزینه‌های بلندمدت این عملیات را به شدت برای اسرائیلی‌ها افزایش دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها