کد خبر: ۲۴۸۸۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۰۸ آبان ۱۳۹۰
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به استقرار و استقلال کنوني عراق، تأکيد کردند: ايستادگي يکپارچه همه اقوام و مذاهب عراق در برابر فشارهاي امريکا و مخالفت با مصونيت قضايي نظاميان اشغالگر و در نهايت مجبور شدن امريکا به خروج از عراق، يک صفحه زرين در تاريخ اين کشور است.

به گزارش 598 به نقل از ایسنا، حضرت آيت الله خامنه‌اي‌ صبح امروز(يکشنبه) در ديدار مسعود بارزاني رئيس اقليم کردستان عراق، افزودند: با وجود حضور نظامي و سياسي امريکا در عراق و فشارهاي اين کشور، اما همه عراق اعم از کرد و عرب و شيعه و سني، به امريکا «نه» گفتند که اين موضوع بسيار مهمي است.

رهبر انقلاب اسلامي همزيستي مسالمت آميز اقوام و مذاهب مختلف در عراق را مغتنم شمردند و خاطرنشان کردند: شرايط کنوني ثبات و استقرار در عراق مايه خرسندي جمهوري اسلامي ايران است و همه اقوام و مذاهب بايد دست در دست يکديگر، در جهت ساختن عراق نوين تلاش کنند.

ايشان همچنين تأکيد کردند: جمهوري اسلامي ايران از عراق يکپارچه و برخوردار از ثبات حمايت خواهد کرد و لازم است خرابي هاي ايجاد شده در عراق هرچه سريعتر بازسازي شود تا عراق يکپارچه بتواند به جايگاه حقيقي خود دست يابد.

حضرت آيت الله خامنه اي، همه اقوام و مذاهب در عراق را برادران نزديک ايران و داراي روابط ريشه دار تاريخي با مردم ايران دانستند و تأکيد کردند: روابط کنوني جمهوري اسلامي ايران و عراق خوب است، اما بايد روز به روز گسترده تر شود.

مسعود بارزاني رئيس اقليم کردستان عراق در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي فراوان از ديدار با رهبر انقلاب اسلامي، ايران را کشور دوست و بسيار نزديک مردم عراق خواند و گفت: ما هيچگاه لطف و کمک هاي دولت و مردم ايران را در روزهاي سخت عراق فراموش نخواهيم کرد.

بارزاني، تأکيد کرد: همه اقوام و مذاهب عراق بايد در جهت حفظ اين پيروزي تلاش کنند و قطعاً ما همواره به کمکها و راهنمايي هاي ايران احتياج خواهيم داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها