کد خبر: ۲۴۸۳۶۳
زمان انتشار: ۲۰:۲۷     ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
نتایج یک مطالعه جدید از حملات کوسه‌ها به انسان‌ها در سراسر جهان نشان داد که در این حملات مردان بیش از زنان قربانی می‌شوند.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، این مطالعه که توسط محققان استرالیایی انجام شده آشکار ساخت مردان 9 برابر زنان قربانی حملات کوسه‌ها می‌شوند. آنها همچنین دریافتند مردان هدف 84 درصد از حملات بی‌دلیل کوسه‌ها قرار می‌گیرند. علاوه بر این مشخص شد 89 درصد از آمار قربانیان ناشی از گازگرفتگی کوسه‌ها را مردان تشکیل می‌دهند و این بدان معناست که زنان از نظر آماری بیشتر از حملات کوسه‌ها جان سالم بدر می‌برند.

 

«داریل مک‌فی»، کارشناس دانشگاه «باند» در «کوئینزلند» می‌گوید: نتایج این مطالعه به حدی تعجب‌آور بود که ناچار شدیم دوباره آن را بررسی کنیم و دریافتیم علت دستیابی به آمار فوق این است که در واقع مردان در مقایسه با زنان زمان بیشتری را در آب می‌گذرانند و در نتیجه بیشتر در معرض خطر هستند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی‌میل،‌ نتایج این مطالعه که این هفته در مجله «مدیریت سواحل» منتشر خواهد شد نشان می‌دهد استرالیا در جهان بالاترین آمار حملات کوسه‌ها را طی سه دهه اخیر داشته است. در این کشور از سال 1982 تا 2011 میلادی حدود 32 حمله مرگبار توسط کوسه‌ها رخ داده که این رقم در آفریقای جنوبی 28 مورد بوده است در حالی که تعداد حملات مرگبار کوسه‌ها در آمریکا 25 مورد ثبت شده است.

 

در بین شش کشوری که در آنها حملات کوسه‌ها متداول است، استرالیا در زمینه گازگرفتگی توسط کوسه‌ها در رتبه چهارم قرار دارد و بیشترین تلفات را در حملات مرگبار کوسه‌ها داشته است. در همین حال «مک‌فی» گفت: بالا بودن تعداد تلفات ناشی از حمله کوسه‌ها در استرالیا به عوامل مختلفی نظیر علاقه وافر مردم به آب، سایز کوسه‌ها و نوع کوسه‌ها بستگی دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها