کد خبر: ۲۴۸۳۰۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
شکست پرسپولیس در تهران و اولین برد پیکان در برابر تیم مدعی فولاد خوزستان، از اتفاقات مهم این هفته بود.
هفته هفتم لیگ برتر ایران با ادامه صدرنشینی استقلال و پیروزی شیرین تراکتورسازی در برابر پرسپولیس به پایان رسید.

در هفته ای که گذشت، 18 گل از خط دروازه ها عبور کرد. 4 بازی به تساوی انجامید و مسابقه بدون گلی نداشتیم. شکست پرسپولیس در تهران و اولین برد پیکان در برابر تیم مدعی فولاد خوزستان، از اتفاقات مهم این هفته بود.

بازی هفته 

پرسپولیس - تراکتورسازی

در این دیدار که تا دقیقه 68 با نتیجه 1 بر صفر به سود پرسپولیس  در جریان بود، سرخپوشان پایتخت، ناباورانه 3 گل دریافت کردند و در تهران قافله را به شاگردان رسول خطیبی واگذار کردند. گل به خودی بنگر، زننده تگ گل پرسپولیسی ها، شیرازه این تیم را از هم پاشید. پرسپولیس در این بازی موقعیت‌های بسیاری را روی بی تجربگی بازیکنانش از دست داد تا تیم ناکام این بازی باشد. تراکتور پس از گل اول، کاملا بازی را در اختیار گرفت و با برد شیرین خارج از خانه، فاصله اش را با صدر جدول حفظ کرد.

مربی هفته

منصور ابراهیم‌زاده

تیم فوتبال پیکان پس از 6 هفته ناکامی در گلزنی و کسب پیروزی، بالاخره طلسم را شکاند. پیکان در برابر تیم مدعی فولاد خوزستان پیروز شد تا نوار ناکامی های خود را پاره کند. منصور ابراهیم زاده در این بازی، با ارائه یک فوتبال حساب شده، تیم‌اش را به برتری رساند. پیکان در این بازی اجازه خلق موقعیت به فولاد را نداد و به خوبی از فرصت گلزنی خود استفاده کرد تا با پیروزی بر تیم خوب فولاد، روحیه را به تیم‌اش بازگرداند.

پدیده هفته

میثم نقی‌زاده

نقی‌زاده، هافبک دفاعی گسترش فولاد در این هفته با گلزنی برای تیم‌اش، آبی‌پوشان تبریزی را از یک شکست خانگی نجات داد. نقی‌زاده در این بازی با عملکرد خوب خود، اجازه نقش آفرینی را به بازیکنان نفت تهران نداد و علاوه بر دفاع، در گلزنی نیز موفق عمل کرد تا گسترش فولاد، حداقل امتیاز را از یک بازی خانگی کسب کند.

بازیکن هفته

سامان نریمان‌جهان

هافبک خوش‌نقش تبریزی‌ها در این بازی نیز درخشید. نریمان‌جهان روی گل اول تیم‌اش نقش داشت و در دقایق پایانی نیز گل سوم تراکتور را به ثمر رساند. وی همچنین پاس گل دوم را نیز به ادینیو داد. نریمان‌جهان، در روز نه چندان خوب قرمزپوشان تبریز، از خوب‌های میدان بود و موثر ترین بازیکن میدان نام گرفت. حرکت تند و تیز او در عمق، بارها خط دفاعی پرسپولیس را آزار داد. او یکبار دیگر توانست عصای دست خطیبی در یک دیدار حساس باشد.

تیم هفته

تراکتورسازی تبریز

برد خارج از خانه تراکتور در روزی که عملکرد تیمی قرمزهای تبریز؛ چنگی به دل نمی‌زد، آنها را 16 امتیازی کرد و فاصله دو امتیازی این تیم با صدر جدول نیز حفظ شد. تحت هر شرایطی، بردن پرسپولیس در تهران پس از حدود دوسال، کار دشواری بود که تراکتور به خوبی از پس آن برآمد. تراکتور پس از به ثمر رساندن گل نخست و در 20 دقیقه پایانی توانست ورق بازی را برگرداند و پیروز این بازی دشوار باشد.

داور هفته

شاهین حاج‌بابایی

حاج‌بابایی در بازی استقلال در برابر نفت مسجدسلیمان قضاوت خوبی انجام داد. هرچند که هنوز هم حرف و حدیث‌های روی صحنه پنالتی گرفته شده برای نفتی‌ها وجود دارد، اما حاج بابایی به خوبی توانست با سوت‌های به موقع خود بازی را کنترل کند.

بازیکن ناکام هفته

محمد نوری

کاپیتان پرسپولیسی‌ها در این بازی یک موقعیت تک به تک محض را از دست داد. اما در بسیاری از صحنه ها عملکرد خوبی داشت. دایی که از عملکرد وی رضایت نداشت در نیمه دوم نوری را تعویض کرد. نوری که ناراضی به نظر می‌رسید با چهره ای درهم روی نیمکت نشست. شاید اگر آن موقعیت تک به تک به گل تبدیل شده بود، هم اکنون نوری بازیکن برتر هفته لقب می‌گرفت. اما داستان طور دیگری رقم خورد.

تیم ناکام هفته

پرسپولیس

شب خوب پرسپولیس روی غفلت مدافعین و البته فرصت‌سوزی مهاجمین این تیم با تلخی به پایان رسید. پرسپولیسی که می‌توانست به راحتی سه امتیاز خانگی این بازی را کسب کند، در 20 دقیقه پایانی اسیر اتفاقات فوتبال شد و سه بار دروازه اش را باز شده دید. با این باخت پرسپولیس با 8 امتیاز در جایگاه نهم قرار گرفت.

مربی ناکام هفته

یحیی گل‌محمدی

یک باخت دیگر در کارنامه این فصل یحیی و ذوب آهن ثبت شد. تیم 4 امتیازی ذوب آهن در رده پانزدهم جدول قرار دارد. یحیی به هیچ وجه نتوانسته عملکرد خوب خود در پرسپولیس و نفت تهران را در اصفهان نیز ادامه دهد. گل محمدی پس از اتمام بازی نیز مسئولیت شکست در برابر سایپا را بر عهده گرفت تا در کنار مجید باقری نیا، جایگاه خود را متزلزل ببیند.

تیم هفته:

ترین‌های هفته هفتم لیگ برتر
منبع: طرفداری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها