کد خبر: ۲۴۸۲۰۲
زمان انتشار: ۰۹:۱۵     ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
جت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت و مجلس خبرگان رهبری افزود: نظم قبلی حاکم بر جهان بر محوریت غربی ها دچار تزلزل شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از قم نا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت و مجلس خبرگان رهبری افزود: نظم قبلی حاکم بر جهان بر محوریت غربی ها دچار تزلزل شده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با تکیه بر قرآن و عترت زلزله شدید در نظم سابق جهانی ایجاد کرده و نظم نوینی را به وجود آورده است افزود: برخی معقتدند باید همیشه تسلیم غربی ها بود اما جمهوری اسلامی بر مقاومت و تاثیرگذاری بر نظم نوین جهانی تاکید دارد.

وی ادامه داد: جهان غرب بخصوص امریکا با شعارهای دروغین دموکراسی، حقوق بشر و آزادی، سال ها جهان را تحت سیطره خود قرار داده بود ولی با عملکرد متناقض آنها این شعارها رنگ باخته است.

سعیدی یادآورشد: آنها در بعد سیاسی و نظامی نیز با زور و قدرت در این عرصه وارد شده و اگر دولتی سلطه آنها را نمی پذیرفت با آن وارد منازعه می شدند به گونه که امریکا بعد از جنگ جهانی دوم، علیه ۵۰ کشور اقداماتی انجام داد.

امام جمعه موقت قم با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی نماد قدرت نظامی آمریکا در منطقه بود، شکست های پیاپی این رژیم دربرابر حزب الله لبنان و مردم غزه را نشانه تزلزل در پایه های نظم قدیمی حاکم بر جهان در بعد نظامی دانست.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درمورد عناصر کلیدی افزایش اقتدار نظام، بیان داشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب علم و فناوری، اقتصاد و فرهنگ سه عامل مهم و تاثیرگذار افزایش اقتدار نظام هستند.

سعیدی گفت: نظام جمهوری اسلامی با راهی که به رهبری امام راحل رهبر معظم انقلاب در پیش گرفته، مصمم است تا رسیدن به قله های پیشرفت و افق های روشن پیش روی هرگز از پای ننشیند.

وی اظهار داشت: این امر مهم با همدلی و تقویت مسوولان نظام و چهره های موثر قابل تحقق است.

خطیب جمعه قم همچنین گفت: دولت باید فردی را برای وزارت علوم به کار گیرد تا بتواند در عرصه علم و فناوری در دانشگاه ها که از عناصر کلیدی اقتدار نظام اسلامی است تاثیرگذاری بهتری داشته باشد.

سعیدی با تبریک دهه کرامت (سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع)، اول تا یازدهم ذی القعده مصادف با ششم تا شانزدهم شهریور) افزود: در این دهه مردم با کرامات و معجزه های حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) آشنا می شوند و باید از این بزرگان در زندگی روزانه خود الگو بگیریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها