کد خبر: ۲۴۸۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۰۸ آبان ۱۳۹۰
روز شنبه درگیریهایی در شهر دنور آمریکا بین تظاهرکنندگان ضد سرمایه‌داری و پلیس این شهر رخ داد که در نتیجه 15 نفر از تظاهرکنندگان دستگیر شدند.
به گزارش فارس به نقل از "ای‌جی‌سی"، روز شنبه درگیری‌هایی در شهر دنور آمریکا بین تظاهرکنندگان ضد سرمایه‌داری و پلیس این شهر رخ داد که در نتیجه 15 نفر از تظاهرکنندگان دستگیر شدند.
 
بنابراین گزارش پلیس با گلوله‌های حاوی گاز فلفل به تظاهرکنندگان دنور حمله کرد. "مت موری"، سخنگوی پلیس دنور اعلام کرد که 15 نفر توسط نیروهای پلیس این شهر دستگیر شده‌اند.
 
این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که پلیس دنور تلاش کرد معترضین را از برپایی چادرهای خود در پارکی در شهر مزبور منع کند. مقامات پلیس ادعا می‌کنند که بارها به تظاهرکنندگکان هشدار داده‌اند که حق برپایی چادر را نخواهند داشت. این در حالی است که تظاهرکنندگان هفته‌هاست که در این پارک حضور دارند اما چادرهای آنان بارها برچیده شده است.
 
به گفته موری، اکثر تظاهرکنندگان در فضایی صلح‌آمیز دست به اعتراض زدند اما "گروهی وجود داشتند که که نمی‌خواستند همکاری کنند."
 
روز شنبه دست‌کم دو هزار نفر در شهر دنور بر ضد بی‌عدالتی اقتصادی به تظاهرات پرداختند. تعدادی از تظاهرکنندگان تلاش کردند تا ساختمان دولت ایالتی در دنور را به اشغال خود درآورند که با شلیک گاز گلوله‌های محتوی گاز فلفل مجبور به ترک محل شدند.
 
تظاهرکنندگان نیز یک افسر پلیس را از موتورسیکلت خود به پایین پرت کردند. "چنترل اسمایلی"، از معترضین دنور تاکید کرده است که یکی از تظاهرکنندگان از ناحیه صورت هدف گلوله گاز فلفل قرار گرفته و سپس پلیس با باتوم وی را هدف قرار داده است. وی خشونت پلیس را بی‌دلیل توصیف کرده و گفته است که تظاهرکنندگان هیج مامور پلیسی را از موتورسیکلت به زیر نکشیده‌اند.
 
مردم آمریکا هفته گذشته نیز شاهد خشونت چشمگیر پلیس آمریکا در اوکلند و آتلانتا بودند. صدها تن از مردم معترض آمریکا تاکنون توسط پلیس دستگیر شده‌اند. این اعتراضات از تاریخ 17 سپتامبر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
 
خواسته اصلی معترضین که اعتراضی به نظام سرمایه‌داری آمریکا محسوب می‌شود، پایان بخشیدن بر استیلای 1 درصد از مردم آمریکا بر 99 درصد از مردم این کشور است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها