کد خبر: ۲۴۸۰۳۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۱۴ شهريور ۱۳۹۳
معاون وزیر نیرو با تشریح برنامه‌های جدید احداث نیروگاه برق در جزایر ایرانی خلیج فارس از احداث یک نیروگاه برق در جزیره ابوموسی خبر داد و افزود: در بزرگترین جزیره خلیج فارس هم 500 مگاوات نیروگاه جدید راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، هوشنگ فلاحتیان در تشریح برنامه های جدید ساخت و توسعه نیروگاه‌های برق در جزایر ایرانی خلیج فارس، گفت: شهریور ماه سال جاری اولین نیروگاه تولید همزمان آب شیرین و برق ایران در جزیر قشم در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ظرفیت تولید برق نیروگاه قشم را 50 مگاوات عنوان کرد و اظهار داشت: با راه اندازی این نیروگاه تا چندین سال آینده مشکل تامین آب و برق جزیره قشم به طور کامل مرتفع شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بهره برداری از اولین نیروگاه تولید همزمان آب و برق منجر به رونق گردشگردی و جذب سرمایه گذار در بزرگترین جزیره خلیج فارس خواهد شد، تصریح کرد: در کنار احداث و راه اندازی این نیروگاه، ساخت دست‌ کم 500 مگاوات نیروگاه دیگر با سرمایه گذاری بخش خصوصی و غیر دولتی در جزیره قشم در دستور کار قرار گرفته است.

فلاحتیان در خصوص تامین آب و برق جزیره کیش به عنوان گردشگر پذیرترین جزیره ایرانی خلیج فارس هم توضیح داد: آب و برق جزیره کیش نیز از چند سال گذشته به‌طور کامل خصوصی شده و با تمهیدهایی که اندیشیده شده است، آب و برق در کیش به میزان کافی تولید می‌شود.

معاون وزیر نیرو از احداث نیروگاه 10 مگاواتی با سرمایه بخش خصوصی در جزیره ابوموسی خبر داد و افزود: تجهیزات این طرح برقی مهم حمل و نصب شده و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته دو تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می رسد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: نیروگاه‌های جزیره کیش و ابوموسی فقط مخصوص به این مناطق بوده اما نیروگاه‌هایی که در قشم مستقر شده است، از طریق خط 230 کیلوولت بندرعباس –قشم تبادل انرژی دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها