کد خبر: ۲۴۷۶۶۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم گفت: با نگاه به عملکرد یک ساله وزارت علوم با وجود فراز و نشیب‌ها و حاشیه‌های بسیار، سه اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری را داشتیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، عبدالحسین فریدون مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها در دانشگاه فردوسی مشهدمقدس، اظهار داشت: باید در دانشگاه‌ها تحت تاثیر فرهنگ ایرانی- اسلامی و با مشارکت تمامی نظرات موافق و مخالف نسبت به رفع مشکلات اقدامات مؤثری داشته باشیم.

وی گفت: دانشگاه باید دانشگاهی پاسخ‌گو، نقاد و نقدپذیر، دارای کرسی‌های آزاداندیشی، تصمیم‌ساز در برنامه‌های علمی، در تعامل با مراکز علمی بین‌المللی، دور از سیاست بازی، حساس نسبت به مسائل جامعه و اتفاقات کشور باشد. دانشگاه باید عزت و سربلندی ایجاد کند و جایگاه شخصیت و شأن افراد را بالا ببرد و در کمال آرامش و در فضایی پرنشاط نسبت به مسائل فرهنگ و اقتصاد، صاحب نظر باشد.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم افزود: انتظاراتی که دانشجویان، دانشگاهیان و مردم از ما دارند، باعث سنگین‌تر شدن مسؤلیت‌های‌مان در حوزه آموزش عالی شده است.

فریدون با بیان اینکه باید در دانشگاه‌ها وارد اصل شویم و از حاشیه‌ها بپرهیزیم، گفت: کارکرد اصلی دانشگاه‌ها توسعه علمی است که این امر باید با به کارگیری تمام توان صورت پذیرد. در فضای دانشگاه باید همه افراد در چارچوب قوانین پیش‌بینی شده احساس کنند که در فضایی آرام و امن می‌توانند به ارائه نظرات خود بپردازند.

وی افزود: با بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات دانشگاهیان می‌توانیم شاهد تحولات عظیم در دانشگاه‌ها باشیم.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم گفت: با نگاه به عملکرد یک ساله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وجود فراز و نشیب‌ها و حاشیه‌های بسیار، سه اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری را داشتیم که سعی کردیم بهترین زمان و بهترین مکان را برای برگزاری اجلاس‌ها داشته باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها