کد خبر: ۲۴۷۲۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۰۷ آبان ۱۳۹۰
بیست و هفتمین شماره هفته‌نامه 9دی امروز شنبه هفتم آبان‌ماه منتشر شد. تیتر یک 9دی با عنوان «دومین نامه بدون سلام هاشمی در راه است؟» تحلیلی است که در آن ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای هاشمی رفسنجانی در ماههای اخیر و همچنین تلاشهای انتخاباتی وی، برای مجلس نهم، با تبیین پیوند و ارتباط اقدامات به ظاهر غیر مرتبط وی نسبت به تاکتیک‌ها و استراتژیهای رئیس مجمع تشخیص مصلحت هشدار داده است.

یادداشت اول این هفته 9دی با عنوان «جنگ فقر وغنی» توسط دکتر غلامحسین الهام نوشته شده است. الهام در این یادداشت، تحلیلی درباره جنبش وال استریت و مشکلات ذاتی نظام لیبرال سرمایه داری، ناکامیهای رژیم صهیونیستی و انقلابهای مردم مسلمان منطقه و همچنین سناریوی مضحک غرب علیه جمهوری اسلامی و اتهام تروریست بودن ایران ارائه داده است.

هفته نامه 9دی در صفحه هنر و رسانه، گزارشی تحلیلی درباره تحولات پشت پرده خانه سینما با عنوان «فتنه سینمایی خانه سینما» ارائه داده و در آن ضمن بیان تاریخچه شکلگیری این تشکل سینمایی، با ارائه مستنداتی از اساسنامه خانه سینما به جریانات پشت پرده و تغییر ماهیت این خانه اشاره کرده است. همچنین یادداشتی با عناون «خواب سیما در بیداری اسلامی» در نقد عملکرد صدا و سیما درباره نحوه پوشش بیداری اسلامی منطقه و یادداشت کوتاهی از حسن رحیم پور در خصوص صدا و سیما با عنوان «اگر صدا و سیما مهندسی نشود...» دیگر مطالب این صفحه 9دی بیست و هفتم هستند.

مهمان صفحه گفتگوی این هفته 9دی دکتر موسی حقانی رئیس مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر است. حقانی در این گفتگو به تبیین جریانات منحرف و التقاطی و تبیین محور مشترک حرکت این جریانات یعنی مبارزه با اسلام فقاهتی پرداخته است.

«چرا باید به استعفای علی مطهری رأی داد؟» عنوان یادداشتی است به قلم مدیر مسئول 9دی که در صفحه سیاست منتشر شده است. رسایی در این یادداشت ضمن بیان دلایل خود در دفاع از استعفای علی مطهری به ارائه تحلیلی از انگیزه های پشت پرده عوامل محرک مطهری برای استعفا سخن گفته است. همچنین «کدام پارلمان مورد نظر رهبری است؟» عناون دیگر یادداشت صفحه سیاست 9دی است که به تحلیل بخشی از بیانات رهبری در کرمانشاه که به امکان تغییر ساختارهای نظام برای نیل به اهداف انقلابی اشاره داشت، پرداخته است.

مخاطبین صفحه پرطرفدار جریان شناسی، این هفته می توانند چهارمین بخش از مقالات کارگزاران بیت منتظری در بیت امام (رحمه الله علیه) را با عنوان «چه کسانی امام را از خانه بیرون می کنند؟» در بیست و ششمین شماره 9دی بخوانند. این مقاله تحلیلی مستند به بررسی یک اتفاق هولناک در موسسه تنظیم و نشر اثار امام پرداخته است. اتفاقی که می توان نام آن را تحریف سخنان حضرت امام در ویرایش جدید صحیفه امام نامید. مثال‌هایی از این اقدام تأسف آور را می توانید در جدیدترین شماره 9دی بخوانید.

صفحه فرهنگ بیست و هفتمین شماره 9دی هم چهار یادداشت و تحلیل به مخاطبان خود ارائه داده است. «از چشم بستن بر تهاجم فرهنگی تا گشودن باب رابطه با دشمن» عنوان یادداشتی است در نقد مواضع اخیر رئیس جمهور در انکار جنگ فرهنگی و ابراز علاقه به برقراری نوعی رابطه با آمریکا  که در ادامه تحلیل هفته گذشته همین صفحه منتشر شده است. «سرگذشت تهرانیکای شهرداری تهران» نقدی است بر یکی از محصولات به اصطلاح فرهنگی شهرداری تهران که لیبرالیسم فرهنگی را این بار در قالب به کارگیری ادبیاتی مانند ادبیات جریانات ضد انقلاب و سلطنت طلب درباره برخی موضوعات انقلابی  و تاریخی به نمایش گذاشته است. این یادداشت به همراه دو یادداشت دیگر در نقد عملکر هیئت نظارت بر کتاب و انتقاد از وزارت ارشاد درباره عدم حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت دیگر مطالب صفحه فرهنگ هستند.

صفحه اقتصاد 9دی در گزارشی با عنوان «چرا مجلس از عملکرد مالی خود گزارش نمی دهد؟» به انتقاد از عدم انتشار گزارش عملکرد بودجه یکساله مجلس پرداخته است. گزارش دیگر این صفحه با عناون «در و دیوار شهر در تسخیر کالاهای خارجی» به بررسی اوضاع آشفته تبلیغات کالاهای خارجی در کشور و همچنین واردات بی رویه کالاهای خارجی پرداخته است.

هفته نامه خبری تحلیلی 9دی در صفحه اندیشه یادداشتی را با عنوان «نه آنارشیسم نه محافظه کاری» در ارتباط با تأکیدات صدباره رهبر انقلاب در خصوص کرسی های آزاد اندیشی منتشر کرده است. همچنین یادداشتی از محمد حسین صفارهرندی در همین ارتباط با عنوان «آزاد اندیشی با شعار و شانتاژ محقق نمی شود» در این صفحه منتشر شده است. سومین مقاله از سلسله پژوهشهای قرآنی در ارتباط با مفهوم انحراف با عنوان «از انحراف در قلب تا نفاق در عمل» درباره ارتباط نفاق و انحراف آخرین یادداشت این صفحه است.

آخرین صفحه 9دی بیست و هفتم روایتی خواندنی از حاشیه های شرکت رهبر انقلاب در سرشماری نفوس و مسکن را با عنوان «منزل ما سازمانی است» منتشر کرده است. «چرا از رجانیوز واهمه دارند؟» به قلم سردبیر این سایت خبری درباره ویژگیهای گفتمانی رجانیوز؛ «باب الجواد حضرت رضا» در سوگ امام جواد (ع) و بیست و یکمین مبحث از مباحث مدرسه اخلاق با عنوان «به کودکان خود میدان بدهیم» دیگر مطالب صفحه آخر 9دی هستند.

صفحه بلاگستان 9دی هم در یادداشتی با عنوان «این هیلاری کلینتون است که سخن می گوید» به بررسی سابقه حضور رسمی استکبار در فضای تبادل اطلاعات فارسی می پردازد. «طراحی استاکس نت جدید برای کنترل بیشتر آمریکا بر اینترنت» درباره آغاز دور جدید جنگ های سایبری؛ فرمان ششم از ده فرمان اینترنتی با عنوان «نهی از منکر اینترنتی کنید» دیگر مطالب صفحه بلاگستان هستند.

صفحه جبهه مقاومت 9دی این هفته، تحلیلی درباره جریان تبادل اسرا در سرزمین های اشغالی، سرخوردگی رژیم صهیونیستی و اقتدار گروههای مقاومت فلسطینی با عنوان «از بیداری اسلامی تا بهار مقاومت» منتشر کرده است. همچنین «سوریه؛ همه آنچه که نگفتند درباره تحولات سوریه و اقدامات آمریکا علیه این کشور» و «اتحاد دیکتاتورهای عرب علیه ایران» عنوان دیگر یادداشتهای این صفحه است.

هشتمین شماره از سلسله مطالب بازخوانی خبری - تحلیلی فتنه هشت ماهه 88 و چگونگی رفتار خواص که 9دی از چند شماره قبل انتشار آن را آغاز کرده است، با عنوان «رهبر انقلاب: مردودین، سقوط کرده اند» به مخاطبان 9دی ارائه گردیده که به یادآوری اتفاقات و مواضع خواص طی روزهای بیست و پنجم تیرماه تا اول مردادماه 88 و ماجرای آخرین نمازجمعه هاشمی و انتصاب جنجالی مشایی به عنوان معاون اول رئیس جمهور اختصاص دارد.

یاران جبهه فرهنگی انقلاب می توانند 9دی را شنبه هر هفته، روی پیشخوان مطبوعات ببینند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها