کد خبر: ۲۴۶۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۰۷ آبان ۱۳۹۰
دزدان دریایی خلیج عدن و دریای سرخ در سی و پنجمین حمله به کشتی نفتکش دماوند ایران ناکام ماندند.

به گزارش 598، سی و پنجمین حمله دزدان دریایی تنگه عدن و دریای سرخ به نفتکشهای ایرانی ناکام مانده است.

محمد سوری مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در گفتگو با مهر با بیان اینکه در روزهای پایانی مهر ماه امسال یک فروند نفتکش ایران مورد حمله دزدان دریایی خلیج عدن و تنگه باب المندب قرار گرفته بود، گفت: این حمله با حضور به موقع نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ناکام ماند.
 
وی با اشاره به حمله جدید دزدان دریایی به نفتکش ایرانی دماوند در خلیج عدن، تصریح کرد: خوشبختانه این حمله هم با اقدامات کارکنان کشتی نفتکش دماوند با ناکامی همراه شده است.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تاکنون برخی از پیشنهادها برای پشتیبانی از کشتی ها و نفتکش های عبوری ایران از خلیج عدن و دریای سرخ عملیاتی شده است، بیان کرد: حضور ناوگان دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کاهش حملات دزدان دریایی به کشتی های نفتکش ایران بسیار تاثیر گذار بوده است.
 
امیر دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش هم 29 مهر ماه امسال با اعلام نجات یک نفتکش ایرانی در حوالی تنگه باب المندب، گفته بود: این نفتکش که از دریای سرخ به سمت خلیج عدن در حرکت بود، مورد حمله 15 فروند قایق تندرو دزدان دریایی قرار گرفت که با رشادت و هوشیاری ناوگروه رزمی و تیم محافظ نیروی دریایی توانست با ایمنی کامل از منطقه خطر عبور کند.
 
در حال حاضر ظرفیت ناوگان کشتیهای نفتکش ایران حدود 10 میلیون و 700 هزار تن بوده که با این تعداد کشتی امکان جابه جایی سالانه بیش از 100 میلیون تن نفت خام و انواع فرآورده های نفتی وجود دارد.
 
همچنین هم اکنون ساخت 28 فروند نفتکش جدید توسط سازندگان داخلی و خارجی در حال انجام بوده که با ورود این تعداد کشتی ظرفیت حمل نفت خام و فرآورده های نفتی کشور بیش از 7.5 میلیون تن افزایش می یابد.
 
با ورود 28 فروند نفتکش جدید در مجموع ظرفیت ناوگان نفتکش به 18 میلیون تن خواهد رسید که در مجموع امکان جابه جایی سالانه بالغ بر 150 میلیون تن نفت و فرآورده های نفتی فراهم می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها