کد خبر: ۲۴۶۲۰۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۰۴ شهريور ۱۳۹۳
گفتگوی ۵۹۸ با رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:
ایشان در تبیین اختلاف دیدگاه دولت و مجلس افزود: دولت میگوید ما به وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و یا دستگاه های این چنینی که در ساختار دولتی و حاکمیتی هستند فلان مقدار بودجه میدهیم. ما میگوییم این دستگاه ها بودجه میخواهند اما بیش از 80درصد کار فرهنگی کشور برعهده جوان ها و موسسات مردمی و مذهبی است. متاسفانه دولت تمایلی به حمایت از این مجموعه های مردمی ندارد و فقط نگاه سازمانی و دستگاهی دارد.
حجت الاسلام والمسلیمن احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در بازدید از غرفه پایگاه 598 در نمایشگاه رسانه های انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که اصلی ترین چالش دولت و مجلس در حوزه فرهنگ چیست گفت: مهمترین مشکل ما نوع نگاه ما به فرهنگ است، دولت به فرهنگ نگاه سازمانی و دستوری دارد.

ایشان در تبیین اختلاف دیدگاه دولت و مجلس افزود: دولت میگوید ما به وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و یا دستگاه های این چنینی که در ساختار دولتی و حاکمیتی هستند فلان مقدار بودجه میدهیم. ما میگوییم این دستگاه ها بودجه میخواهند اما بیش از 80درصد کار فرهنگی کشور برعهده جوان ها و موسسات مردمی و مذهبی است و باید آنها را تقویت کرد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه رسانه های انقلاب اظهار داشت: همین نمایشگاه یک شاهد مثال خوب است، ببینید چه تعداد موسسه و کانون مردمی در کشور فعالند و در حوزه فرهنگ آثار فاخری به جای گذارده اند یا هیات مذهبی را ببینید که بار اصلی ترویج فرهنگ دینی را بر عهده دارند، این ها هستند که باید تقویت شوند و رهبر انقلاب در سخنان اول فروردین همین نکته را مورد توجه قرار دادند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم حمایت از کانون های مردمی در عرصه فرهنگ افزود: متاسفانه دولت تمایلی به حمایت از این مجموعه های مردمی ندارد و فقط نگاه سازمانی و دستگاهی دارد که این آسیب زننده است.

حجت الاسلام و المسلمین سالک در بیان نقش مجلس در حمایت از کانون ها و موسسات مردمی گفت: ما تلاش داریم در قالب جدول 17 که در گذشته تصویب شده و در اختیار کمیسیون هست، این مشکل را برطرف کنیم اما اجرای آن نیاز به ساز و کار قوی دارد و همه دلسوزان باید پای کار آن بیایند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها