کد خبر: ۲۴۶۱۳
زمان انتشار: ۰۰:۳۰     ۰۶ آبان ۱۳۹۰
نامه سرگشاده یک دانشجو به وزیر ارشاد:
گذارید امثال آقای شجریان بفهمند که هرچه ثروت و آبرو جمع کردند به برکت همین انقلاب و اسلام بود. اگر نبود صدای ربنای ایشان و آوازشان روی تصویر ورود امام به میهن کجا مذهبی ها و انقلابی ها به خرید آلبومهایشان روی میآوردند؟
به گزارش پایگاه 598، یکی از دانشجویان فعال در عرصه فرهنگ نامه ای را خطاب به وزیر ارشاد نوشته است و نسخه ای را برای این پایگاه ارسال نموده است که به شرح ذیل می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

حزب‏ اللّه، حتی در میان دوستان خویش غریبند، چه برسد به دشمنان، اگرچه در عین گمنامی و مظلومیت، باز هم من به یقین رسیده‏ام كه خداوند، لوح و قلم تاریخ را، بدینان سپرده است…

سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی

جنابان آقای دکتر سید محمد حسینی وزیر محترم ارشاد دولت دهم جمهوری اسلامی و معاونین محترم

سلام علیکم

میدانم که از مصاحبه ی اخیر جناب شجریان با صدای آمریکا مطلع شده اید و خوب آگاهید که اینبار گستاخی اش به کجا رسیده !

و یقینا میدانید پیش از تاختن ایشان به اسلام، سابقه ی توهین و خط و نشان کشی علیه دولت مردمی، نظام اسلامی و شخص امام راحل را هم داشته اند.

و حتما با خبرید که دیگرانی هم هستند که با نام هنر و فرهنگ - خصوصا در زمان تصدی شما در این پست - بارها و بارها به دستاوردهای نظام تاختند و به اسم نبود آزادی، آزادانه همه چیز را به سخره گرفتند و بزرگترین کار شما چه بود جز یک نامه ی عذرخواهی از رهبری و شهدا ؟

دو سال است که علیرغم تلاش فراوانتان در جهت رفع سؤتفاهمات میان جامعه ی مدعی هنر و ادبیات ، بازهم آن طیف لجباز، طلبکارانه شما را متهم به مککارتیسم میکنند .

آیا نمی بینید میدان دادن شما و همکارانتان به این جریانهای طلبکار، نه تنها تأثیری در کم شدن هتاکی این دسته افراد نداشت، بلکه دریده تر شدند و دهان هایشان گشاد تر شده؟ نمی بینید زیاده گویی های این مدعیان هنر و ادبیات نمک نشناس بشکل غیر طبیعی رشد یافته ؟

خدا میداند ، سخت است که ببینیم این عده – که هرچه دارند به برکت همین انقلاب و اسلام است - گستاخانه چنگ به چهره ی نظام می اندازند و شما و دوستان متولی امر در مقابل یا سکوت پیشه کردید و یا گاهی برای ارایه ی چهره ای روشنفکر به تمجیدشان پرداختید.

خوب میدانم که شما - از روی حسن نیت- سعیتان این بود که با نرمی و اغماض فضا را برای همه ی هنرمندان بازتر کنید تا لجبازها بهانه ی دیگری برای اعتراض و غر زدن سیاسی نداشته باشند. اما توجه نکردید که این تجربه پیش از شما هم با کش و قوس هایی ( البته نه به شدت دوره ی شما ) آزموده شد و عملا تأثیری عکس داشت. ما با توجه به شعارهای سال 84 امیدهای خویش را در حوزه ی فرهنگ و ارشاد مرده دیدیدم، اما 88 هم پای دکتر ایستادیم به امید آمدن وزیری شجاع و کارآمدتر. با اینحال ، چهار سال از وزارت وزیر پیشین گذشت و این میراث کوتاه عمر به شما رسید. و اکنون پس از دو سال کاملا باید برای شما روشن شده باشد که این روش شما معکوس جواب داده.

و گویا یادتان رفت که ترحم بر پلنگ تیزدندان ، ستمکاریست در حق باقی اهل دهکده ی هنر و فرهنگ ؟ و کیست که نداند شما بیش از دیگران چوب ترحمتان را خوردید. آیا کافی نیست ؟

دولت دکتر احمدی نژاد نشان داد که همزمان با پایان دولت قبل ترس و تزلزل در عرصه ی سیاست خارجی و خدمت رسانی هم پایان یافته. وقتی دولت مهر در جریان هسته ای وا دادگی و عقب نشینی را کنار گذاشت ، و مقاومت کرد، پیروز شد. همانطور که خداوند فرمود:

ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم ملایکة الا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنة التی کنتم توعدون

آقای وزیر! جنابان معاونین محترم !

در زمانی که باقی نهادهای فرهنگی که گاهی صفت اسلامی را هم یدک میکشند، در این عرصه دچار روماتیسم شجاعت شده اند ، از شما میخواهیم خط شکن باشید.

بنده و همه ی همفکرانم از شما میخواهیم جرأتی که رییس جمهور وبخش دیپلماسی دولت در انرژی هسته ای داشتند را شما هم در عرصه ی فرهنگی به خرج بدهید و در همین دولت و یکبار برای همیشه، کاری کنید که بقیه شجاعتش را نداشتند.

خواهش ما از شما یک چیز است: لغو مجوزها و امتیازات و ابزار دستگاههای دولتی و فرهنگی برای کسانی که علیه نظام اسلامی حرکت می کنند.

یعنی مجوز انتشار آثار هنریشان را در جمهوری اسلامی و یا برگزاری کنسرت، نمایشگاه و یا اکران را در ایران برای اینگونه افراد باطل کنید.

نگران نشر آثار این هنرمندان هم نباشید، مثل باقی نسخه های زیرزمینی منتشر خواهد شد. آنوقت معلوم میشود اینهایی که مدعی مردم هستند ، بازهم برای مردم میخوانند یا برای فروش آثار و بلیط هایشان آلبوم و اثرشان را بیرون میدادند!

کسانی مانند آقای شجریان مجوز آلبومهایشان را از همان آمریکا و انگلیس بگیرند و کنسرتهایشان را هم در آغوش هم آنها برگزار کنند.

چرا باید کسی که اینهمه هتاکی به نظام و اسلام کرده ، از ابزار شما و نظام اسلامی برای کسب تجارت بهره ببرد ؟

فرق ایشان با خواننده های دیگر ساکن در لس آنجلس و غرب چیست ؟

چه اینکه بعضی از این خوانندگان و هنرمندان تابحال دریدگی در حد آقای شجریان هم نداشتند، چرا در مقابل کسانی که غره به غمزه ی غربند را به قبله ی حاجاتشان ارجاع نمیدهید ؟

چرا باید از کاسه ی ما و مسلمین و ایرانیان دیگر خرج چنین افرادی بشود . می بینید خواننده ی ربنا به احکام اسلامی که ربنا از کتاب آسمانی اش سرچشمه گرفته هم میتازد.

بگذارید امثال آقای شجریان بفهمند که هرچه ثروت و آبرو جمع کردند به برکت همین انقلاب و اسلام بود. اگر نبود صدای ربنای ایشان و آوازشان روی تصویر ورود امام به میهن کجا مذهبی ها و انقلابی ها به خرید آلبومهایشان روی میآوردند؟

تاکنون از این خوان گسترده بسیار کام گرفته اند. بگذارید حالا که همسفره ی دشمنان ملت شده اند، مانند اسلاف خویش از همانجا کام بستانند.

میان ایشان و باقی هنرمندان و اهل فرهنگ این کشور – که به برکت همین انقلاب به نام و نان بیشتر رسیده اند – چه فرقیست با همین جانبازان قطع نخاعی که جوانی و عمرشان روی تخت رنج گذاشتند و هنوز خود را مدیون این انقلاب و رهبری میدانند ؟ چه کردیم که زیاده خورده های انقلاب بدون اینکه برای انقلاب حتی یک سیلی بخورند، هنوز طلبکارند ؟

بنده و یقینا همفکران بنده خواستاریم : بجای خرج این امتیازات - که از کیسه بیت المال مسلمین در اختیار شماست - بپای کسانی که به وطن فروشی روی آورده اند، این امتیازات و هزینه ها را صرف هنرمندان هنر فهم اما گمنامی کنید که بخاطر نداشتن رانت و نفوذ خانه نشین شدند. به همانها بدهید که بخاطر سیستم غلط پیش از شما و دوره ی شما تاکنون حذف شدند.

این امتیازات و امکانات را به جوانهایی بدهید که مفهوم دوست و دشمن را میفهمند و هنرشان را به پای کعبه ی غرب ذبح نمیکنند.

اگر حقیقتا خود را خادم مردم میدانید – که معتقدیم صادقید – به مطالبه ی ما عمل کنید.

قابل تأکید است که اگر این خواسته از جانب شما تا ماه آینده به جایی نرسد،بنده مثل باقی همین مردم دردمند، مطالبه ی خویش را از طریق مجلس پیگیری خواهیم کرد و در یادها خواهد ماند که " دکتر حسینی و یارانش هم نتوانستند ".

بیاد بیاوریم که مولای متقیان از چه دردمند بود :
فیا عجبا عجبا! والله یمیت القلب، و یحلب الهم اجتماع هولاء القوم علی باطلهم و تفرقکم عن حقکم ...
به بنده طعنه زدند که شما توجه نخواهید کرد، با اینحال دلم روشن است هنوز به دولت مهر!

امروز پنجشنبه 5 آبان 1390
والعاقبة للمتقین

حسین حسین زاده نوری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۰
۵
۱۰
سلام
آقای عزیز لطفا توضیح دهید آقای شجریان محبوبیت خودشو از کجای این انقلاب گرفته؟
آیا وقتی شجریان می خواست در کشور خودش و برای مردم خودش اجرای موسیقی اصیل ایرانی کند امثال شماها که افکارتون مثل طالبان هست اجازه مجوز دادید؟ آیا زمانی که از اجرای موسیقی اصیل ایرانی شهرام ناظری در شیراز ممانعت به عمل آمد می توانیم از برکات این انقلاب در حوزه هنر بدانیم؟
مردم ما (البته نه طرفداران دولت مبارز با مفاسد اقتصادی) عاشق شجریانند چون استاد آواز ایران همیشه مردمی بوده نه نان خور حکومت
مشکل کشور ما امثال شجریان نیستند کسانیند که به نام دین از بیت المال همین مردم و در این دولت اسلامی ثروت ها اندوخته اند
کجاست عدالت علی که اینان را به پای میز محاکمه بنشاند؟
درود بر شجریان استاد آواز ایران
او در قلب ماست و همیشه می ماند
پاسخ
ضحی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۰
کجاش استاده؟؟؟؟؟؟؟
رهگذر
NORWAY
۱۶:۲۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
هیچ کجاش ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۰
۶
۵
شجريان خراب كردي حيف!!!!
پاسخ
رهگذر
NORWAY
۰۵:۴۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۰
از اول خراب بود اما تازگیها بویش زده بیرون ...
شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۰
۱۰
۴
آقا یا خانم ناشناس
شما یا یادت نیست، یا خودتو زدی به کوچه علی چپ
آقای شجریان قبل از انقلاب چقد محبوب بود ؟
1. اون زمان که گوگوش ، داریوش ، عارف تو موسیقی جدید و هایده ، مهستی و ایرج و گلپا و ... امثالهم موسیقی ایران رو قبضه کرده بودند، شجریان چقد هوادار داشتند ؟
2. شجریان جرآت نداشت با اسم خودش موسیقی کار کنه و با اسم سیاوش فعالیت میکرد
اگه آقای شجریان به شغلش افتخار میکرد و موسیقی براش مقدس بود، با اسم مستعار نمیومد
3. اتفاقا از بیت المال کم برای ایشون هزینه نکردند. ایشون به قول خودشون کارمند آکادمی صدا و سیما بودند ، اما فعالیت نمیکردند. یعنی آقایون از بیت المال برای کشیدن ناز این طلبکار استفاده میکردند
4. طالبان هنر نمیفهمه! سر هرکسی رو که زبون داشته باشه میبره! و کاش همونا به شما حاکم بودن تا میفهمیدین طالبان یعنی چی!
5. مشکل مملکت ما اینه که هرکیو تو این انقلاب آدم حساب میکنید، زبونش دراز میشه و طلبکار
6. حرف از دین نزنید و علی نزنید که استادتون، کلا از ریشه با اسلام مخالفن
پاسخ
رهگذر
NORWAY
۰۵:۵۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۰
آفرین، که از هر شناسی آشناتری عزیز.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۰
درود بر استاد بزرگ اواز ایران محمد رضا شجریان
شمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۰
۲
۵
ديوونه ها هر كس از اسلام بد بگويد كافر است چه خاننده چه خلا بالا كش
پاسخ
اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۰
خودت هم فهميدي چي گفتي ?
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۰
۳
۵
کسی از کنسرت شجریان در ایران جلوگیری نکرد بلکه شجریان سال ها است به دلیل اینکه سالن های کشور را مناسب کارش نمی دهد افتخار نمی دهد در ایران کنسرت اجرا کنه.
ایشان سال ها در لس آنجلس زندگی کرده ( در همین دو دهه اخیر ) و پس از سال ها فقط یک بار در بم پس از زلزله برای نشان دادن ایران دوستیشون افتخار دادن کنسرت برگزار کردن
پاسخ
محمد احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۳
۱
بسمه تعالی

با سلام،

دوست عزیز لطف کرده عباراتی را که آقای شجریان بکار برده یا عملی را که بر ضد دین مبین اسلام انجام داده اند را تشریح فرمائید.

مطمئن باشید که به این دین و این انقلاب هیچ کس نمی تواند ضربه بزند.
چه آنهائی که هزینه رستوران برج میلاد برایشان حکم پول خرد دارد چه آنهائی که تا ذره ای ناراحت میشوند، تمام آمال و ارزویشان می شود رسانه های خود فروخته خارجی.

خدا نگهدار
پاسخ
ساميار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۴
۳
چه قبول بکنيد چه نه، چه خوشتون بياد چه نه، آقاي محمد رضا شجريان رو خيلي ها به اسم استاد شجريان صدا مي کنند.
فقط بايد ياد گرفت هرکسي تو دنيا ميتونه نظر خودشو داشته باشه و اونو بيان کنه،چه موافق با ما چه مخالف.
فقط انسان ضعيف، فکر ميکنه با مخالفت يا انتقاد ديگران ضعيف تر ميشه.
بدرود
پاسخ
رهگذر
NORWAY
۱۶:۳۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
بله درسته، خیلی ها شیطان را هم استاد خودشون میدونند و جلویش تعظیم هم میکنند و گاهی برای کاسه لیسی از او هم جلوتر میدوند.
ما هم حرفی نداریم اونقدر به ایشون استاد بگن تا خسته بشن ما با استاد صدا کردن ایشون مسئله ای نداریم که.
در مورد شعار آخری هم که دادید باید گفت که نخیر همچین خبرهائی نیست که هر کی هرچی دلش خواست بگه و ما هم یاد بگیریم که این حق رو به اونها بدیم، نخیر، ما اجازه نمیدیم هر بی سرو پائی بخودش اجازه بده به دین و ایمان ما اهانت کنه، باید زندگی و حال و روز سلمان رشدی را فراموش نکنند و درس بگیرند که ما در این رابطه با کسی شوخی نداریم چه اون گردن کلفت هاش که دمشان را روی کولشان انداختند و فرار کردند و چه این مطرب ها و آوازه خوانها.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
ای کاش آقای حسین زاده عزیز که مطمنن دلسوز کشور وانقلاب است انتقادی هم به آقایان خاوری ها که مسبب اختلاس سه هزار میلیاردی از بیت المال هستند میداشت تا عدالت انتقادی برقرار میشد.بله درست است امثال استاد شجریان از ثمره ی درخت این ملت به هرجا رسیده اند و البته وقوع انقلاب وممنوعیت فعالیت هنری دیگران با عث محبوبیت ایشان شده. بقولی در کشور کوران فرد یک چشم پادشاه است.ونباید کسی که قدر نعمت را نمی شناسد بهش به چشم ایراندوست وملی داد.ولی مشکل ملت شجریان نیست بلکه امثال جهرمی هاست که کسی هم توان وقدرت انتقاد از ایشان را ندارند. شجریان سراپا آتش هم باشد خودش را میسوزاند ولی نقاب به جهره ها انقلاب و ولایت و کشور را به آتش میکشند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۱۰ آبان ۱۳۹۰
۱
۴
شما و امثال شما لیاقت چنین هنرمندانی ندارید و ارکستر شما همان خاح منصور ارضی کافیه
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
باشه ما هم فکر میکنیم شما دانشجویی که اینارو نوشتی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها