کد خبر: ۲۴۶۰۹۸
زمان انتشار: ۰۷:۴۵     ۰۴ شهريور ۱۳۹۳

جدول رده بندی لیگ چهاردهم تا پایان هفته پنجم خط تیره کم ندارد! ناکامی تیم ولخرج پیکان در گلزنی، تیم بدون تساوی استقلال تهران و بی بردی 4 تیم انتهای جدول یعنی ذوب آهن، نفت مسجد سلیمان، استقلال اهواز و پیکان. اما از همه این ها جالب تر خط تیره ای است که جلوی تعداد شکست های تیم تازه لیگ برتری شده پدیده کشیده شده است. آنها تنها تیمی هستند که با وجود سپری شدن 5 هفته از مسابقات هنوز شکستی را تجربه نکرده اند. همین یک نکته کافی است تا به بررسی عوامل موفقیت پدیده این فصل لیگ تا بدین جا بپردازیم. اینکه آنها چگونه در دومین سال تأسیسشان موفق شده اند چنین نتایج درخشانی را رقم بزنند. به خصوص برد مقابل تراکتورسازی که در یک بازی کاملاً برتر به دست آمد و تساوی در مقابل تیم محتاج به سه امتیاز پرسپولیس در آزادی که کار بزرگی بود.

نیمکت حرفه ای

علیرضا مرزبان دستیار دو سرمربی قهرمان لیگ برتر از همکاری با قطبی و کرانچار تجربه های بسیاری را فرا گرفته است. او با وجود اینکه اولین تجربه سرمربی گریش در لیگ برتر ایران را تجربه می کند اما از لحاظ حرفه ای بسیار کاربلد است. آرامشی که او توانسته در تیمش به وجود آورده حاصل دیسیپلین خاص او در تمریناتش است. آرامشی که تیم تحت هدایت او را بسیار تاکتیک پذیر کرده و هواداران مشهدی را به خودش امیدوار.

حضور توماس هسلر روی نیمکت و شرکت در تمرینات پدیده توسط او، هرچند خیلی پررنگ نیست اما وزن نیمکت این تیم را افزایش داده و آنقدر تأثیرگذار بوده که بازیکنان جوان پدیده و حتی بزرگترهای تیم را تابع دستورات کادر فنی کرده است.

در اختیار داشتن ژاوی ایران!

اگر بازی های پدیده را دیده باشید متوجه این خواهید شد که این تیم در بسیاری از دقایق بازی هایش، نبض بازی و میانه میدان را در اختیار داشته و این به واسطه حضور بازیکنی به نام اکبر صادقی است. کسی که بسیار خوب و مثبت بازی می کند، توپ پخش کنی فوق العاده است و اگر آمار تعداد پاس های درستش در هر بازی اعلام شود همه خواهند دید که چقدر در ارسال پاس دقیق عمل می کند. او قدرت رهبری تیم را دارد و در حالی که تیم ملی بازیساز آماده ای در حد او ندارد وقتش رسیده که حتی لباس تیم ملی را بپوشد به شرطی که همچنان به بازی های درخشانش ادامه دهد.

درباره او می توان به نکات بسیار مثبتی از جمله سر بالا، چشم باز، مسئولیت پذیری در هنگام تصاحب توپ و قدرت بازیسازی بسیار بالا اشاره کرد. صادقی بسیار سالم فوتبال بازی می کند به طوری که حاضر نیست به سادگی توپ را از دست بدهد و هیچ ضربه رفع تکلیفی به توپ نمی زند. (اگر از وجود چنین فوتبالیسیتی در لیگ برتر ایران متعجب شده اید بازی های بعدی پدیده را از دست ندهید.)

دفاع منطقی، بازی با حوصله، زهردار در حملات

شاید بتوان پدیده را فنی ترین تیم لیگ برتر چهاردهم تا بدین جای بازی ها دانست. هرچند هنوز راه طولانی در پیش است و احتمال هرگونه تغییری در جایگاه تیم ها طبیعی است اما نظم بازی پدیده می تواند به این تیم کمک کند تا همچنان نتایج مورد نظرش را کسب کند.

شاگردان مرزبان در زمین با هدف توپ را به گردش در می آورند و احتمالاً بیش از هر تیم دیگری با یکدیگر پاسکاری می کنند. آنها کمتر دستپاچه می شوند و هر بازیکنی در هنگام در اختیار داشتن توپ چند تن از همبازیانش را در نزدیکی خود می بیند و این به پدیده کمک می کند تا مالکیت توپ را داشته باشد. میلان یوانویچ در این شیوه از بازی نقش پر رنگی دارد. او با اینکه یک مدافع است اما بازیکنی پا به توپ و بازیساز است که توپ را از خط دفاعی به سلامت به هافبک ها می رساند. جایی که نفرات این تیم بسیار با حوصله کار می کنند. همین شیوه باعث شده تا آنها مختصر و مفید حمله کنند و موقعیت های زیاد مناسب گلزنی را در هر دیدار به وجود آورند.
با این وجود عدم دقت در زدن ضربات نهایی، بی تجربگی نفرات در کنترل به موقع جریان بازی و قدرت پرسینگ ناکافی تا یک سوم دفاعی خود از نقاط ضعف پدیده این فصل رقابت ها به نظر می رسد که سرنوشت این تیم خصوصی را در پایان فصل نامعلوم و غیر قابل پیش بینی می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها