کد خبر: ۲۴۵۹۷
زمان انتشار: ۱۸:۳۹     ۰۵ آبان ۱۳۹۰
پوشش خبری فعالیت گسترده بحرینی ها در فراخوان موسوم به "پیکان کرامت" از شبکه العالم، با واکنش یک روزنامه وابسته به رژیم آل خلیفه مواجه شد.

به گزارش سرويس بين الملل پايگاه598؛روزنامه الوطن بحرین در گزارشی، از تجمع گروهی از ساکنان منطقه "المحرق" در اعتراض به فعالیتهای مردمی در فراخوان "پیکان کرامت" خبر داد.

درسایه سکوت رسانه های عربی و غربی در باره این اعتراض گسترده و موثر مردم بحرین؛ شبکه العالم، از نخستین دقایق آغاز این رویداد به انتشار ویدیوها و تصاویر مربوط به فعالیتهای اعتراض آمیز مردم این کشور پرداخت.

الوطن با اشاره به شعارهای تجمع کنندگان در "المحرق" در حمایت از آل خلیفه و ضرورت مجازات عاملان این اقدامات نوشت: "ساکنان منطقه المحرق این تجمع را عصر یکشنبه در اعتراض به اقدام برخی افراد قانون گریز در بستن خیابان منتهی به مسجد برگزار کردند".

الوطن تاکید کرد: "تجمع کنندگان تاکید کردند که این اقدامات به ضرر بحرین است و موجب برافروختن آتش فتنه های فرقه ای می شود".

این روزنامه بحرینی در ادامه به نقل از شخصی که او را "استاد یوسف فقیه" نامید، تاکید کرد: "الفقیه در پیامی به شبکه العالم، از این شبکه خواست بجای انتشار ویدیوهای ساختگی و مخفی کردن حقایق، واقعیتها را نشان دهد".

الوطن به سمت و یا هویت این فرد اشاره ای نکرد.

روزنامه الوطن درحالی چنین ادعایی را مطرح می کند که ویدیوها و تصاویر پخش شده از شبکه العالم، گویای این واقعیت است که فراخوان "پیکان کرامت" رژیم آل خلیفه را با وجود آماده باش کامل نیروهای خود، فلج کرد.

 

 این فراخوان در این مقطع زمانی چالشی بزرگ برای رژیم آل خلیفه به شمار می آید، چراکه با وجود حضور گسترده نیروهای امنیتی این رژیم با پشتیبانی نیروهای سعودی، و با وجود سرکوبهای شدید و محاکمه های نظامی برای ارعاب مردم؛ بحرینی ها بار دیگر توانستند در حرکتی اعتراضی و مسالمت آمیز، رژیم را به زانو در آورند.

مردم بحرین شنبه گذشته در اقدامی کاملا مسالمت آمیز، خیابانها و جاده های اصلی منامه و مناطق اطراف آن را بستند.

این اقدام گسترده فعالان و مردم معترض بحرین موجب شد، حرکت خودروها در برخی از خیابانها برای مدتی قطع شود و خیابانها کاملا در کنترل مردم باشد.

با این حال فعالان بحرینی در این فراخوان به مردم تاکید کرده بودند که جاده های منتهی به بیمارستانها و مراکز درمانی را نبندند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها