کد خبر: ۲۴۴۴۶
زمان انتشار: ۱۹:۴۰     ۰۴ آبان ۱۳۹۰

بولتن نیوز: از آن جا که صدا وسیما عناصری مانند شجریان را تحویل نمی گیرد، وی سعی کرده که با حضور در بی بی سی،  به نوعی عدم حضور خود را در داخل کشور و بی توجهی صدا و سیما را جبران کند و با ساده لوحی به افرادی مانند فائقه آتشین(گوگوش) و مجریان بی بی سی فارسی و شبکه من و تو و تعدادی از افراد بی نام و نشان دیگر، اجازه داده که در کنار او عکس یادگاری بگیرند، مصاحبه کنند و...



تعدادی از مجریان جوان و کارکنان شبکه بی بی سی فارسی و شبکه مبتذل من و تو که از فرصت به دست آمده، حاصل از ساده لوحی شجریان، ذوق شده اند بلافاصله عکس یادگاری گرفتند و گزارش تهیه کردند تا اندکی در دنیای رقابتی امروز، برای خود شهرت کسب کنند

این گونه عملکردها نشان می دهد که جایگاه شجریان در عرصه موسیقی و دربین افراد صاحب نام موسیقی ایران افت کرده و صدای نیز با افت کیفیت مواجه شده است.

تلویزیون بی بی سی فارسی نیز که از نداشتن سوژه وبرنامه تولیدی و مرتبط با ایران به تنگ آمده،  بارها به بهانه حضور شجریان چند آواز تکراری را پخش کرده است و به خصوص، ترانه همراه شو عزیز و بشنو از نی را در هر حضوری از شجریان نشان می دهد و این موضوع نشان می دهد که شجریان ترانه های جدیدی برای مخاطبان خود ارائه نداده است



اختلاف شجریان با عناصر مهم و مطرح در عرصه موسیقی ایران مانند اختلاف وی با مشکاتیان و لطفی، به خوبی نشان می دهد که وی در عرصه موسیقی به دنبال مطرح کردن و بزرگنمایی خود است و دیگران را قبول ندارد و برنمی تابد.

افت صدای شجریان در سال های اخیر و اجرای خسته کننده کنسرت های وی نیز باعث شده که اقبال عمومی در داخل کشور به کنسرت های وی کاهش یابد و در کنسرت هایی که در سال های پیش برگزار شده بود، شرکت کنندگان، معتقد بودند که توان و صدای شجریان افت کرده و کنسرت های وی خسته کننده شده است.

در نتیجه شجریان با دستاویز قرار دادن مسائل سیاسی و خواندن یکی دو ترانه سیاسی، به دنبال مطرح کردن خود از راه سیاست است و سعی در جبران و تحت پوشش قرار دادن افت هنری خود دارد.

شجریان که در داخل کشور، بارها کنسرت های مختلف را اجرا کرده و در سال های مختلف و حتی در دوره حساس جنگ و پس از آن، آلبوم و ترانه های جدیدی را منتشر کرده و در تولید و پخش و اجرای کنسرت، همچون سایر هنرمندان کشور و در چارچوب ضوابط و قانون، آزاد بوده است، با دروغ گویی ادعا کرده که در ایران فرصت مناسب برای اجرای کنسرت و عرضه آلبوم جدید را نداشته است و با این بهانه که سالن مناسب برای کنسرت های خود ندارد، ادعا کرده که فضای کشورهای اروپایی و آمریکایی برای اجرای برنامه های او مناسب تر است!

این نکته نشان می دهد که شجریان به دنبال آن است که با حضور افراد مخالف نظام در خارج کشور، و خواندن یکی دو ترانه با مضمون سیاسی، و استفاده از دلتنگی ایرانیان خارج کشور، شرایط را به گونه ای سامان دهد که افت صدا و برنامه ها و آواز وی مشخص نشود و اختلاف او با برخی هنرمندان و حاشیه های دیگر نیز پنهان بماند

هنرمندان کشور نسبت به ساده لوح بودن وی  در  ارتباط با رسانه های ضد انقلاب مثل بی بی سی، موضع گیری کرده اند و با انتقاد از شجریان، چنین رفتاری را در شان یک هنرمند نمی دانند زیرا یک هنرمند نباید خود را ملعبه دست یک سری ضد انقلاب فراری وابسته به دولت انگلیس کند.

تاریخ گواه آن است که مردم ایران و نهضت های منطقه، در چند دهه اخیر، مورد تهاجم و ماجراجویی و حق کشی های انگلیس و آمریکا بوده و دولت فتنه جوی انگلستان بارها به ظلم آشکار علیه ایران پرداخته است و یک هنرمند با سابقه و کسی که ادعا می کند برای ملت ایران قدم بر می دارد نباید با ساده لوحی، اجازه سوء استفاده به بنگاه سخن پراکنی دولت انگلستان یعنی بی بی سی را بدهد.



چرا  شجریان به بی بی سی اجازه داده که  از ساده لوحی وی استفاده و دستاویزی برای اهداف خود قرار دهد. زیرا آنها کاملا مواضع خود را برای دولت و مردم ایران آشکار کرده اند و از هر ابزاری برای ضربه زدن به ملت ایران ونظام جمهوری اسلامی استفاده می کنند.

حداقل آقای شجریان باید توضیح دهد که در مقابل ظلم 100 ساله دولت انگلستان در قبال آزادی خواهی و استقلال خواهی ایرانیان، چه جوابی برای همکاران خود و مردم ایران دارد و چرا سعی کرده که تنور سرد تبلیغات بی بی سی علیه نظام جمهوری اسلامی را اندکی گرم کند.

شجریان در مقابل این سوال که چرا در کنار چهره هایی مانند فائقه آتشین( گوگوش)، حضور یافته و برخی چهره های بی اعتبار دیگر نظیر مجریان بهایی بی بی سی فارسی را مطرح ساخته، باید به ملت ایران پاسخ دهد.



در مجموع عملکرد شجریان، حتی اگر انتقاد آمیز و سیاسی باشد، نباید همراه با ساده لوحی باشد و به گوگوش، مجریان بی بی سی، چند فرد بهایی، مجریان مبتذل شبکه من و تو اجازه عرض  اندام بدهد و موسیقی سنتی و  مورد توجه ملت ایران را با رفتارهای نامناسب چند عنصر مبتذل به بیراهه هدایت کند. همین رفتارهاست که هنرمندان متعهد به ملت را با انتقادهمراه ساخته است. زیرا آنها انتظار دارند که بابالا رفتن سن یک هنرمند با سابقه، رفتارها و اندیشه نیز پخته تر و معقول تر باشد اما عملکرد اخیر شجریان در حد انتظار جوانانی است که تازه آلات موسیقی به دست گرفته اند وبا عکس گرفتن در کنار چند مجری مبتذل تلاش می کنند که خودی نشان دهند و از این طریق در یکی دوشبکه تلویزیونی خود را مطرح سازند.



عده ای از مردم عادی داخل و خارج کشور که این برنامه ها و عکس ها را دیده اند می گویند که شجریان می توانست معرف فرهنگ و موسیقی ایران باشد و ما انتظار داشتیم که عملکرد، رفتار و شخصیت و شان بهتری داشته باشد نه این که با گوگوش و چند مجری مبتذل عکس بگیرد وبه اهداف بی بی سی کمک کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها