کد خبر: ۲۴۳۹۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
دفتر مرکزی تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ‌التحصیلان لرستان، طی نامه سرگشاده‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، موافقت خود را از استیضاح وزیر علوم اعلام کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، در نامه سرگشاده دفتر مرکزی تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ‌التحصیلان لرستان در حمایت از استیضاح وزیر علوم آمده است: ما اعضای تشکل‌های اسلامی دانشجویی وفارغ‌التحصیلان استان لرستان بنابر دلایل ذیل از استیضاح آقای دکتر فرجی‌دانا توسط نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی حمایت می‌کنیم:

1-سقوط دوپله‌ای علمی: تبدیل کردن علمی‌ترین دستگاه کشور به پایگاه افراطی‌ترین نیروهای سیاسی و در نتیجه تحت‌الشعاع قرارگرفتن علم وعلم‌آموزی، نتیجه آن سقوط دوپله‌ای علمی این وزارتخانه در عرض کمتر از یک سال گذشته است.

2-بی‌اعتنایی به شعارها و تذکرات رئیس جمهور: شعار اصلی رئیس جمهور و دولت یازدهم اعتدال‌گرایی و پرهیز از تندروی و افراط است، اما در عمل وزارت علوم به پاتوق تندروترین نیروهای سیاسی و حامیان و برخی فعالین فتنه 88 تبدیل شده بود، تا آنجا که در عزل و نصب‌های عجولانه و بعضا غیرقانونی، افراطی‌ترین افراد جایگزین معزولین شده‌اند و حتی به تذکرات رئیس جمهور و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این زمینه توجهی نداشته‌اند.

3-لجاجت با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و برخی نهادهای قانونی: پس از مخالفت مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی از بکارگیری برخی افراد مسئله‌دار و تذکرات مکرر دراین خصوص، اما وزارت علوم با دهن‌کجی ولجاجت تمام، همان افراد را مجددا در پست‌های کلیدی دیگر بکار گرفت و عملا زمینه را برای گسترش اختلاف بین قوا و حاشیه‌سازی فراهم کرد.

4- عدم تحقق وعده‌های داده شده به ملت و نمایندگان ملت قبل از کسب رأی از مجلس شورای اسلامی و...

بنابراین مجموعه عملکرد وزیر علوم و برخی همکاران ایشان کار را به جایی رساند که به جای رشد علمی، در کمتر از یک سال گذشته سقوط دو پله‌ای علمی را داشته‌ایم و ثابت شد که با وجود افراطیون و افراد مسئله‌دار و بعضا معاند با نظام اسلامی، رشد علمی محقق نمی‌شود.

لذا ما دانشگاهیان استان لرستان خواهان استیضاح وزیر علوم و برکناری و عزل مدیران مسئله‌دار در وزارت علوم و بکارگیری کسانی که عامل به قانون و عاشق علم و رشد علمی کشور و حتی‌الامکان عامل به شعار اعتدال‌گرایی رئیس جمهور و افراد شایسته در این دستگاه علمی کشور هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها