کد خبر: ۲۴۳۷۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: دولت اقدام عملی برای قیمت برنج کشاورزان انجام نداده است .
به گزارش پایگاه 598، غلام رضا عشریه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار کرد: متاسفانه تاکنون هیچ اقدام عملی برای مناسب شدن قیمت فروش برنج کشاورزان انجام نشده است.

وی با اشاره به جایگاه نخست مازندران در تولید برنج کشور افزود: تاکنون اقدام موثری که بتواند به فروش مناسب محصول برنج کشاورزان مازندرانی کمکی کند انجام نشده و براساس آخرین گزارش‌های از بازار هر کیلو برنج به قیمت 5 هزار و 700 تومان در شالیکوبی های استان به فروش رسیده که با این قیمت هزینه تولید برنجکاران مازنی تامین نمی شود و فعالیت کشاورزی نیز صرفه اقتصادی خود را از دست می‌دهد.

عشریه با ابراز نگرانی از وضعیت بازار این محصول استراتژیک عنوان کرد: اگر وضعیت  بازار به این صورت پیش بروند در آینده‌ای نزدیک هیچ فردی به انجام فعالیت کشاورزی نمی پردازد و این موضوع می تواند نگرانی هایی را در زمینه تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز ایجاد کند.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در سطح کشور برای خرید برنج سالانه همه دستگاه های اجرایی، بانک ها و نهادهای مختلف از برنج ایرانی خاطرنشان کرد: مکاتبات مربوطه توسط استاندار در این زمینه انجام شده است و امیدواریم نتیجه بخش باشد.

عشریه با بیان اینکه باید میان قیمت فروش و هزینه تولید در زمان کاشت، داشت و برداشت تعادلی وجود داشته باشد تا تولید این محصول مقرون به صرفه باشد، افزود: دستمزد روزانه 150 هزار تومانی کارگر در شالیزار در کنار مصرف نهاده های کشاورزی و هزینه های نگهداری عملا تولید برنج را با رنج همراه کرده است.

وی از افزایش قیمت فروش برنج به 10 هزار تومان برای مقرون به صرفه کردن آن خبر داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها