کد خبر: ۲۴۳۶۰۰
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، امیر خجسته صبح امروز در مراسم بزرگداشت 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی ایران با تأکید بر اینکه دوران اسارت از حضور در جبهه‌های جنگ سخت‌تر بود، اظهار کرد: رزمندگان با صبوری که در زمان اسارت به خرج دادند، دشمن را در خاک خود به اسارت کشیدند.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان راه حضرت زینب (س) و امام زین‌العابدین (ع) را در پیش گرفتند، افزود: دشمن بارها و بارها آزادگان را تحت شکنجه قرار می‌داد تا به اسلام و ولایت توهین کنند، آنان را به شلاق می‌کشیدند تا به امام توهین کنند اما هرگز موفق نشدند.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه مقاومت رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی تنها در صدر اسلام مسبوق به سابقه بود، خاطرنشان کرد: اگر در زمان اسارت آزادگان بی‌قراری می‌کردند نظام به تزلزل می‌افتاد.

وی با  تأکید بر اینکه مستنداتی که آزادگان در زمان اسارت خود به دست نمایندگان سازمان ملل رساندند، عراق را در مجامع بین‌المللی محکوم کرد، ادامه داد: در زمان اسارت، آزادگان توانستند عراق را به زانو درآورند.

خجسته با بیان اینکه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از افتخارات جهان اسلام هستند، گفت: رزمندگان ایران اسلامی با تمام وجود از اسلام حمایت کردند.

وی با بیان اینکه آزادگان مظلوم هستند تصریح کرد: آزادگان در حال حاضر با شرایطی سخت زندگی را می‌گذرانند اما این عزیزان سند آزادگی ملت ایران هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی هشت آزاده حضور دارند ادامه داد: باید به آزادگان توجه کنیم چرا که برخی به دلیل درک نکردن فضا متوجه این قشر از جامعه نیستند.

وی از تصویب لایحه خدمات ایثارگران خبر داد و گفت: این لایحه چندین سال از دستور کار خارج شده بود اما با پیگیری‌های انجام شده به جریان افتاده و به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال و تصویب شد.

خجسته با تأکید بر اینکه اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران مانع اجرای این قانون شد افزود: این قانون توسط مجلس به دولت و از دولت به وزارتخانه‌ها ابلاغ شد، اما تاکنون اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار میلیارد تومان بودجه برای بهبود شرایط آزادگان در مجلس تصویب شد خاطرنشان کرد: مسئولان در دولت قبل برای پیگیری و جذب این بودجه اقدامی انجام ندادند.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه در سازمان بنیاد شهید اتفاقات ناگواری رخ داده، تشریح کرد: پس از پیگیری و بررسی تخلفات در سازمان بنیاد شهید میلیاردها تومان حقوق از دست رفته اعضای تحت پوشش این نهاد برگردانده شد.

وی با تأکید بر اینکه مانع بروز هرگونه تخلف در شرکت‌های اقتصادی وابسته به بنیاد شهید خواهیم شد گفت: 12 هزار ملک در اختیار بنیاد شهید است اما جانبازان به سختی زندگی خود را می‌گذرانند که این امر باید تعیین تکلیف شود.

خجسته با اشاره به اینکه با قدرت از حق آزادگان دفاع می‌کنیم تأکید کرد: مانع هرگونه زیاده خواهی در سطح استان و کشور خواهم شد و در این راه از هیچ تهدیدی هراس ندارم.

وی با بیان اینکه از ورود غیرقانونی 500 دستگاه خودرو پورشه در گمرک جلوگیری به عمل آمد، افزود: ذینفعان در مفاسد اقتصادی 6 بار اسناد اداره کل بنیاد شهید استان همدان را بررسی کردند تا مدرکی علیه من برای جلوگیری از افشاگری‌ها بیابند و هرگز موفق نشدند.

وی تصریح کرد: باید با بابک زنجانی برخورد شود و نمایندگان به وظیفه ذاتی خود که نظارت بر تمام دستگاه‌ها است به خوبی عمل کنند.

خجسته در پایان یادآور شد: با توجه به قولی که بنیاد شهید و امور ایثارگران داده است معوقات آزادگان تا پایان شهریور ماه سال جاری پرداخت خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها