کد خبر: ۲۴۳۳۴۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
به دلیل کشتار اسرائیل در غزه؛
هنک زانولی ۹۱ ساله هلندی که یکی از بالاترین مدال‌های افتخار اسرائیل را دریافت کرده بود در اعتراض به کشتار بی‌رحمانه غیرنظامیان فلسطینی ساکن غزه به دست رژیم تل آویو، این مدال را پس داده است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، هنک زانولی ۹۱ ساله در نامه‌ای به سفارت اسرائیل در هلند نوشت بعد از کشته شدن چهار نسل از خانواده وی به دست آلمان نازی، هم اکنون خانواده وی با کشتارهای مشابهی در غزه روبرو شده است.

زانولی به واسطه ازدواج برادر‌زاده‌اش با یک مرد فلسطینی، خویشاوندانی فلسطینی دارد. وی گفت دست کم شش تن از اقوام دور وی از جمله یک مادربزرگ و یک کودک در حمله‌ی هوایی اسرائیل جان باخته‌اند.

زانولی که کودکی یهودی را از تبعید به اردوگاه‌های کار اجباری نجات داده بود گفت نگه داشتن این مدال «توهین به اعضای خانواده» است.

این اتفاق در حالی روی می‌دهد که در حملات نظامی علیه غزه که از هشتم ژوئیه آغاز شده‌اند بیش از ۱۹۶۲ فلسطینی از جمله ۴۷۰ کودک جان باخته و بیش از ۱۰ هزار و ۱۰۰ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

نهادهای بین المللی و گروه‌های حقوق بشری اعلام کردند غیرنظامیان بیشترین تعداد تلفات جنگ اسرائیل را تشکیل می‌دهند. عمده تلفات غیرنظامیان زنان و کودکان هستند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل اخیرا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار تحقیق در خصوص جنایات جنگی اسرائیل در غزه شده است.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند اسرائیل و حمایت کنندگان آن باید به دلیل ارتکاب به جنایات جنگی در جنگ اخیر غزه به دادگاه کشانده شوند. آنها می‌گویند اسرائیل نباید بدون اینکه مجازت شود به اجرای جنایات خود بپردازد.

فعالان حقوق بشری می‌گویند اسرائیل مردم فلسطین را در سراسر این نوار ساحلی محصور در «زندانی رو باز» اسیر کرده است. این منطقه از ژوئن سال ۲۰۰۷ تحت محاصره اسرائیل بوده و این وضعیت باعث افت استانداردهای زندگی و فقر شده است.

منبع: پرس تی وی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها