کد خبر: ۲۴۳۰۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی در گفتگو با پایگاه۵۹۸:
این ارتقاء روابط حتما باید همراه با این باشد که بتوانیم مراقبت های سیاسی و اطلاعاتی و امنییتی خودمان را افزایش بدهیم تا دیگر فرصتی در اختیار انگلیسی ها برای دخالت در امور داخلی ما نباشد، چرا که جنس انگلیسی ها یک جنس نانجیب و جنسی است که دخالت کرده و دخالت می کنند لذا ما باید در مقابل آنها هوشیاری خودمان را بالا ببریم.
منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل و نمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در خصوص بازگشایی سفارت انگلستان اظهار داشت: در مقطعی که انگلیسی‌ها در امور داخلی ما دخالت کرده و در بحث فتنه 88 هم خسارت سیاسی به ما وارد کردند مجلس با تصویب طرحی، ارتباط سیاسی با دولت انگلستان را تا حد کاردار تقلیل داد.


وی در ادامه افزود: در همان قانون مقررشده است که وزارت خارجه مختار است در صورتیکه شرایط را برای ارتقاء سطح سیاسی مناسب ببیند به این کار اقدام نماید، یعنی وزارت خارجه هیچ منعی برای توسعه در جهت برقراری ارتباط با انگلستان نداشته و حتما دوستان ما در وزارت خارجه به این نکته رسیده اند که می توانند این سطح را ارتقاء بدهند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این ارتقاء روابط حتما باید همراه با این باشد که بتوانیم مراقبت های سیاسی و اطلاعاتی و امنییتی خودمان را افزایش بدهیم تا دیگر فرصتی در اختیار انگلیسی ها برای دخالت در امور داخلی ما نباشد، چرا که جنس انگلیسی ها یک جنس نانجیب و جنسی است که دخالت کرده و دخالت می کنند لذا ما باید در مقابل آنها هوشیاری خودمان را بالا ببریم.

وی در رابطه با پیگیری و طرح غرامت از انگلیسی ها درخصوص دخالت در فتنه 88 گفت: در آن مورد هنوز محاکمه قضایی مطرح نشده و چیزی صورت نگرفته است ولی همین تنبیه برخوردی که ایران برای آنان انجام داد و ارتباط خود را با آنان تقلیل داد کقایت می کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس در پاسخ به اینکه آیا حمله افرادی به سفارت ایران در انگلستان قابل پیگیری است گفت: حمله ای که به سفارت ایران در انگلستان شد با اینکه زمانی هم از آن گذشته اما قابل پیگیری است، چرا که در آنجا فردی هم فوت شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها