کد خبر: ۲۴۲۸۸۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
اعتراف خبرنگار واشنگتن پست
در ابتدا برخی اجزا دولت با این بازداشت مخالف بوده اند اما با ارایه مستندات، رییس جمهور شخصا خواستار برخورد جدی تر با فعالیت های جاسوسی را شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پارس، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست آمریکا که در بازداشت به سر می برد وقتی با اسناد و فیلمهای نهادهای اطلاعاتی ایران مواجه شده از ارتباط خود با نهادهای اطلاعاتی منطقه و غرب پرده برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، جیسون رضاییان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست آمریکا به همراه همسرش یگانه صالحی خبرنگار نشریه‌ «نشنال» امارات و یک عکاس روز 31 تیرماه در تهران دستگیر شدند. 

عکاس همراه این تیم آزاد شده است. برخی اخبار تایید نشده نیز از بازداشت همسرش «وحید» حکایت داشت. همچنین فرد آزاد شده، عروس یکی از وزاری اسبق است.

jeisonrezaeian1

در ابتدای بازجویی ها، رضاییان خود را صرفا خبرنگار معرفی می کرده است لیکن با ارایه مستندات و حتی فیلم برخی ملاقاتها، وی به ارتباط با سرویس های اطلاعاتی منطقه و غرب اعتراف کرده است.

نکته جالب از فعالیت های رسانه ای وی حضور در جلسات و گردهمایی اصولگرایان از جمله همایش اول «دلواپسیم» برای القاء بیشتر اینکه وی یک چهره رسانه ای است. جیسون رضاییان از تجار فرش است که علاوه بر پوشش های رسانه ای در پوشش های اقتصادی نیز فعالیت می کرده است. دفتر اصلی شرکت این فرد در منطقه خلیج سانفرانسیسکو قرار دارد.  پدر جیسون نیز در جریان تسخیر لانه جاسوسی پس از آزادی جاسوسان و بازگشت به آمریکا به بیش از 40 نفر از کارکنان لانه جاسوسی هنگام بازگشتشان به آمریکا فرش ایرانی هدیه داد. 

وی در داخل کشور با برخی فعالین فتنه که اخیرا از زندان آزاد شده اند نیز ارتباط و مطالبی را از آنها دریافت و مطالبی را منتقل کرده است.

بر خلاف آنچه که اتهام وی را صرفا تهیه یک ویدئو ذکر می کنند وی بخشی از هزینه های آن را تهیه کرده و با نهادهای اطلاعاتی ارتباط داشته است.

در ابتدا برخی اجزا دولت با این بازداشت مخالف بوده اند اما با ارایه مستندات، رییس جمهور شخصا خواستار برخورد جدی تر با فعالیت های جاسوسی را شده است.

جیسوس، ۳۸ ساله، از سال ۲۰۱۲ به عنوان خبرنگار واشنگتن پست در تهران فعالیت می‌کرد. او پیش از آن نیز به عنوان خبرنگار آزاد مقیم تهران گزارش‌هایی را برای برخی روزنامه‌ها و رسانه‌های آمریکایی هم‌چون «سان‌فرانسیسکو کرانیکل» و «اسلیت» تهیه کرده بود. همسر وی، یگانه صالحی نیز خبرنگار روزنامه انگلیسی‌زبان «نشنال» مستقر در امارات متحده عربی است که هرچند هنوز تابعیت امریکا را ندارد اما برای اقامت در این کشور اقدام کرده بود.

jeisonrezaeianyegane

همچنین «نیویورک تایمز» در مطلبی به قلم «هاله اسفندیاری»، از رابطین انقلاب مخملی در دوران اصلاحات که خود در سال ۱۳۸۶ چندین ماه در بازداشت وزارت اطلاعات بوده در این یادداشتی تاکید کرده است: این بازداشت نه به دلیل مطالبی است که جیسون رضاییان منتشر کرده که نتیجه‌ تلاش‌ تندروهای نظام جمهوری اسلامی ایران[!] برای تخریب چهره‌ دولت روحانی در انظار عمومی و بین‌المللی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها