کد خبر: ۲۴۲۸۸۵
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
بررسی امکان رخداد نبرد غربی با صهیونیست‌ها؛
تا دهه گذشته محور مبارزه با رژیم صهیونیستی کرانه باختری بود/ پس از پخش پیام مقام معظم رهبری، مردم با دست خالی دوباره به خیابان ها آمدند و انتفاضه سوم در حال شکل گیری است/ سیاست اسراییل این بود که با یک باج موقت به اسم دولت خودگردان، بین مبارزان غزه و کرانه غربی شکاف ایجاد کند و از درگیری در دو جبهه رهایی یابد

دکتر هانی زاده کارشناسی خاورمیانه در گفتگو با سرویس بین الملل پایگاه 598؛ سخنان رهبری انقلاب در مورد کرانه باختری را هوشمندانه توصیف نمود و افزود: سخنان آیت الله خامنه ای برگرفته از تاریخ و جغرافیای فلسطین است و در آن یک هوشمندی و زیرکی وجود دارد. شما میدانید که تا دهه گذشته، محور مبارزه با رژیم صهیونیستی کرانه باختری بود و انتفاضه ها در آنجا شکل میگرفت. مردم کرانه غربی روحیه مبارزه و شهادت طلبی دارند و در دو انتفاضه گذشته با دست خالی با سنگ توانستند اسراییلی ها را وادار به کرنش نمایند.

این کارشناس برجسته مسایل بین الملل درباره احتمال تسلیح نوار غزه و آغاز نبرد نظامی در آن منطقه افزود: مردم کرانه غربی آمادگی بسیار زیادی در این زمینه دارند، شما میبینید که حتی پس از پخش پیام مقام معظم رهبری، مردم با دست خالی دوباره به خیابان ها آمدند و انتفاضه سوم در حال شکل گیری است؛ اما متاسفانه برخی شخصیت‌ها در آنجا وجود دارند که میخواهند مانع این حرکت مردمی شوند.

وی درباره علت توقف نبردها در کرانه باختری در سالهای اخیر نیز گفت: قرارداد اسلو موجب افول درگیری ها شد. سیاست اسراییل این بود که با یک باج موقت به اسم دولت خودگردان، بین مبارزان غزه و کرانه غربی شکاف ایجاد کند و از درگیری در دو جبهه رهایی یابد؛ که متاسفانه این اتفاق هم افتاد. دولت خودگردان که تشکیل شد، مبارزه هم رو به افول گذاشت.

دکتر هانی‌زاده مسلح نمودن کرانه غربی را بسیار محتمل میداند و درباره چگونگی آن می افزاید: درست است که کرانه غربی مرز مشترکی با کشورهای محور مقاومت ندارد، اما رساندن سلاح به آنها کار دشواری نیست چرا که وضعیت آنها از غزه بسیار مناسب تر است. فقط کافی است دولت خودگردان بخواهد و اراده کند که وارد نبرد نظامی شود، به راحتی میتواند سلاح را از بازارهای جهانی و حتی ایران خریداری و وارد نماید؛ اما متاسفانه محمود عباس و برخی افراد دیگر سعی دارند تا مانع این کار شوند که این کار را سخت میکند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها