کد خبر: ۲۴۲۷۷
زمان انتشار: ۱۷:۰۶     ۰۲ آبان ۱۳۹۰
گزارشات خبرنگار ما حاکی از آن است که افراد ایجاد کننده اعتصاب ديروز در دانشگاه مازندران، قبل از انجام آن با تجهیزات کامل فیلمبرداری در محل حاضر شده بودند که این نشان از برنامه ریزی قبلی آنها دارد.
598 به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ ظهر دیروز ناگهان خبری مبنی بر اینکه حدود 100 نفر از دانشجویان دانشگاه مازندران در اعتراض به قیمت و نامطلوب بودن غذا در سلف دانشگاه اعتصاب کردند بر روی خروجی برخی از پایگاه های اطلاع رسانی داخلی و ضد انقلاب قرار گرفت.
 
این پایگاه های خبری به طور همزمان با انتشار تصاویری از اعتصاب دانشجویان اینطور القا کردند که به علت گرانی غذا از روز گذشته و همچنین پیدا شدن کرم در غذای یکی از دانشجویان در هفته گذشته این اعتصاب غذا صورت گرفته است.
 
البته لازم به ذکر است شب قبل از این اتفاق بیانیه ای با امضای 1000 دانشجوی دانشگاه مازندران که از هفته ها قبل جمع آوری شده بود بر روی خروجی سایت های حامی جریان فتنه قرار گرفت که حاوی مطالبات تکراری و نخ نما شده این جریان طی سال های گذشته بود و آنها در این بیانیه خطاب به شورای صنفی خواستار تحقق خواسته های خود بودند.
 
پس از پیگیری های خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو» مشخص شد که این تحصن و اعتصاب غذا تنها ظاهر ماجراست و گرداندگان این تحصن که یکی از آنها از سرکردگان فتنه 88 در دانشگاه مازندران بودند با هدف متشنج کردن فضای دانشگاه در آستانه انتخاب و ایام 13 آبان و 16 آذر، با فریب دانشجویان ورودي جديد و با سوء استفاده از ناآشنایی آنها با این جریانات، این اعتصاب را سازماندهی کردند.
 
پشت پرده حوادث چه بود؟
 
 شب قبل از اعتصاب غدا، تعدادی از اعضای انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه مازندران که در فتنه 88 نقش کلیدی را در جریانات داخل دانشگاه ایفا می کردند با استفاده از بیانیه ای که از مدت ها قبل تنظیم شده بود خطاب به شورای صنفی خواسته های خود بیان کرده و با سوء استفاده از دانشجویان ورود جديد و بیان این موضوع که با اینکار می توان دانشگاه را وارد به بهبود کیفیت غذا و کاهش قیمت کرد، این بیانیه را با حدود 1000 امضا! در فضای مجازی و سایت های حامی فتنه منتشر کردند.
 
این افراد روز گذشته با حضور در سلف دانشگاه و تحریک دانشجویان حاضر در سلف اقدام به ایجاد اعتصاب به صورت ردیف کردن ظرف های غذا پشت سر هم کردند که البته بسیاری از این ظرف ها هم خالی بود!
 
پس از آنکه حدود 100 نفر از دانشجویان که با تحریک این گروه و برخی نیز برای تماشای جمعیت جمع شدند، «م.ی» از دانشجویان فعال در فتنه 88 با قرائت بیانیه ای که با کف و صوت برخی از دوستانش همراه بود حرف های تکراری جریان متبوع خود مبنی بر امنیتی بودن فضای دانشگاه را تکرار کرد.
 
در این رابطه ذکر چند نکته ضروری می باشد:
 
1- پس از آنکه مشخص شد این اقدام دانشجویان به طور گسترده ای در رسانه حامی فتنه و خارجی به طور گسترده ای پوشش داده شد، بسیاری از دانشجویان از این حرکت ابراز نگرانی کردند.
 
آرمان، دانشجوی رشته حقوق و علوم سیاسی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: قرار بود این یک اعتراض صنفی آرام باشد و ما خواسته های صرفا صنفی و نه سیاسی خود را با مسئولین دانشگاه در میان بگذاریم.
 
وی ادامه داد: اما از شواهد مشخص است که این عمل با هدایت برخی از جریانات سیاسی دانشگاه به یک حرکت سیاسی برای تاثیرگذاری بر فضای دانشگاه تبدیل شده است و ما به هیچ عنوان از این اقدام حمایت نمی کنیم.
 
2- گزارشات خبرنگار ما حاکی از آن است که افراد ایجاد کننده این اعتصاب قبل از انجام آن با تجهیزات کامل فیلمبرداری در محل حاضر شده بودند که این نشان از برنامه ریزی قبلی آنها دارد.
 
3- همچنین تعدادی از دانشجویان شرکت کننده در این اعتصاب و همچنین دیگر دانشجویانی که نظاره گر این ماجرا بودند در گفت و گوهایی با خبرنگار ما تاکید کردند که قشر دانشجو با آگاهی خود اجازه نخواهد داد که عده ای از افراد فرصت طلب و شکست خورده سیاسی از این گونه حوادث سوء استفاده کنند و اینگونه انتقادات آرام دانشجویی خطاب به مسئولین را تبدیل به یک فرصت برای موج سواری رسانه های بیگانه و همچنین ضربه زدن به بدنه دانشجویی کشور کنند.
 
شایان ذکر است، عده ای از دانشجویان که از نام و امضای آنها سوء استفاده شده است، قصد دارند تا با ارائه گزارشی به شورای انضباطی دانشگاه از بانیان این حادثه شکایت کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
اين دانشگاه از جمله دانشگاه هاي موفق كشور درراستاي رشدوتعالي تحصيلي دانشجويان داشته واخيرا"نيز با وجود رييس فرهيخته در ارتقاء و توسعه چه از نظر كمي وكيفي خدمات شاياني كرده است كه درعمر كوتاه اش نمود عيني داردواحتمالا"به ذائقه جريان فتنه خوش نيامد عليهذا
اگر با مطالبات مردم بازي سياسي نمي شد و فتنه گران بخصوص اوناييكه از فضاي دانشگاه ها با عواملشان مثل همين م. ي سوء استفاده وبهره گرفتن كه نذاشتن دانشگاهيان بصورت آزاد (ونه در لواي حزب وگروه بيرون از دانشگاه كه احتمالا"در حد لشگر سياهي استفاده خواهند شد) به شكوفايي خود درراستاي تحصيل علم و دانش ومهارت هاي لازم در نو آوري هدايت بشن نه سياست ولي متاسفانه امروزه شاهد فعاليت سوءمجدد اوناواحزاب با ترفند هاي جديد در قالب صنفي(ولي سياسي)در دانشگاه نبوديم لذا بايد با عامل اصلي اين اغتشاش كه يك حركت سياسي رابنظر مي رسد با هدايت از بيرون ترتيب داده است برخورد قاطع در حد اخراج صورت گيرد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها