کد خبر: ۲۴۲۵۹۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از قدس آنلاین-شمس اللهی: چند روزی از فتنه بر اندازانه ۸۸ نگذشته بود که جمله ای از رئیس جمهور وقت محمود احمدی نژاد، چنان در رسانه های بیگانه و مجامع فتنه گر مورد توجه قرار گرفت که شاید کمتر جمله ای تا این حد برای فتنه گران سنگین می آمد.

آن زمان رئیس جمهور وقت که ادبیات سیاسیش با ادبیات عامیانه مردم گره خورده بود در یک سخنرانی عمومی بعد ازمشاهده اقیانوس مواج ملت، که در حمایت از آرمان‌های انقلاب به خروش آمده بودند ؛ فتنه گران را خس و خاشاک‌هایی خواند، که در این اقیانوس هضم خواهند شد .
آنروزها خیلی از مخالفین و تئوریسین‌های پشت پرده آن‌ها، این جمله را به عنوان توهین به ملت تلقی کردند و رئیس جمهوری که با بیش از ۶۳ درصد آرا مردم بر کرسی دهم نشسته بود به باد بد ترین توهین ها گرفتند؛ اما نگاهی به سخنرانی های دوره یک ساله یازدهم ادب سیاسی طیف حاکم را در مقایسه با دولت و حتی دولت‌های قبل بیشتر مشخص می‌کند .
بی سوادهای مزدور
بی سوادی و مزدور بودن، یکی از اولین برچسب‌های موهنی بود که رئیس جمهور یازدهم به منتقدان خود تقدیم نمود؛ وی که در جمع اساتید دانشگاه سخن می‌گفت چنین بیان داشت: "چرا یک عده بی‌سواد که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند باید حرف بزنند اما بزرگان،‌ دانشگاهیان و اساتید ما سکوت می‌کنند؟ چرا وقتی یک اتفاق بین‌المللی رخ می‌دهد،‌ اساتید نامه خصوصی به رئیس‌جمهور می‌نویسند؟ چرا فریاد نمی‌زنید؟ چرا وارد میدان نمی‌شوید؟ ما روحیه سقراط ‌وار می‌خواهیم. کسانی که در مذاکرات ژنو،‌ مذاکره کردند نیز از دانشگاه‌ها هستند و از اساتید دانشگاه‌های ما به حساب می‌آیند.”
البته رسانه ها آنروزها بی‌سوادهای مورد نظر رئیس جمهور را معرفی کردند؛ بی سوادهایی که در جمع آن برخی علما و مجتهدین به چشم می‌خورد.
بی شناسنامه ها :
بی شناسنامه بودن مخالفین از دیگر انگ‌های رئیس جمهور محترم است؛ ایشان که خطیبی سخنور هستند در یک نشست خبری با کنایه، سخن از نقد سازنده و مخالفین راندند و گفتند:” همان‌طور که دولت چند بار پیش از این اعلام کرده، کاملاً از نقد سازنده استقبال می‌کند و خیلی دلش می‌خواهد هرکس حرف می‌زند، با شناسنامه حرف بزند.” البته آن روزها رسانه های ارزشی از این سخنان رئیس جمهور استقبال کردند و نوشتند ما شناسنامه خود را بیان می‌کنیم شما و اطرافیانتان هم شناسنامه خود را بیان کنید، شناسنامه بسیاری از مخالفین شما مهر شلمچه و دهلاویه دارد و پای سند انقلابی بودن آن‌ها با خون امضا شده است، این شناسنامه ماست حالا شما شناسنامه وزرای خود را اعلام بفرمائید حامیان شما از کجا آمده اند و که هستند ما از این معرفی استقبال می‌کنیم .
افراطی ها مارک دیگری از رئیس جمهور
هنوز مهر تنفیذ آقای اعتدال خشک نشده بود که ایشان مخالفین خود و کسانی که به او رای نداده بودند را افراطی خواند ایشان در خطابه ای قراء چنین گفتند :
"انتخابات ۲۴ خرداد یک نه بزرگ به تندروهای خارج از کشور و افراطیون داخل کشور بود؛ پیام ۲۴ خرداد به جهان این بود که ملت ما راه اعتدال، راه آشتی، راه صلح و دوستی و راه تعامل با جهان و همچنین مسیر توسعه متوازن، هماهنگ و پایدار را برگزیده است.”
ایشان در جایی دیگر فرمودند: "انتخابات ۲۴ خرداد پیام مهمی برای افراط داشت؛ پیام به افراط گرایان داخل که فکر می کردند طرفداران فراوانی دارند و می توانند راه افراط و خشونت را در کشور، ارایه دهند.”
البته این اولین باری نیست که نیرو های انقلابی به افراطی گری متهم می‌شوند؛ مقام معظم رهبری در بیستمین سالگرد ارتحال امام راحل فرمودند :”مارکسیستها و دولتهاى چپ و گروههاى چپ، حتّى حرکت مردم در پانزده خرداد را محکوم کردند؛ گفتند این یک حرکت فئودالیستى بود! ملى‌گراهائى که دم از مبارزه میزدند، آنها هم این حرکت را محکوم کردند؛ گفتند یک حرکت کور و بى‌هدف بود، یک حرکت افراطى بود! هر جائى که مردمان عافیت‌طلب و راحت‌طلب، در وسط میدان مبارزه، جائى براى خود باز نمیکنند و خطرپذیرى نمیکنند، انسانهاى مؤمن و مبارز را به تندى و افراطى‌گرى متهم میکنند؛ گفتند اینها افراطى بودند؛ حرکت، حرکت افراطى بود.”
به جهنم!! آخرین سخن رئیس جمهور به مخالفان
در آخرین موضع گیری رئیس جمهور نسبت به مخالفان چنین گفتند: "یک عده به ظاهر شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی هستند و تا حرف مذاکره پیش می‌آید می‌گویند ما می‌لرزیم. به جهنم؛ بروید یک جای گرم برای خود پیدا کنید. خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده است.”
البته فقط رئیس محترم دولت نیستند که در ادبیاتشان از تحقیر مخالفان استفاده می‌کنند؛ بلکه نمونه های قابل ذکری مثل توهین به اقشار مختلف جامعه با عنوان لبو فروش ها و راننده تاکسی ها و … در کارنامه ادب سیاسی دولت دهم وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد .
اینها تنها نمونه هایی از برچسب‌هایی بود که جریان دولت یازدهم با استفاده از آن سعی در از بین‌بردن فضای نقد در کشور می‌کند.با این کارنامه انسان هزار بار آن ادبیات سیاسی عامیانه رئیس دولت قبل را به این ادب سیاسی طیف حاکم ترجیح می‌دهد.
و سخنی با رئیس جمهور
آقای رئیس جمهور !
کاش همان‌قدری که روی وزیرانتان در برخورد با دشمنان قسم خورده انقلاب خندان است با دوستان دلسوز ولی منتقد نیز خندان بود ؛ کاش همانمقدار که رئیس جمهور آدم کش امریکا برایتان باهوش جلوه کرد روی فهم متخصصان داخلی ولی منتقد کشور حساب باز میکردید.
آقای رئیس جمهور! منتقدان شما را دوست دارند و میخواهند کشوری که ریشه در خون بیش از ۳۰۰ هزار شهید دارد پیشرفت کند
آقای تدبیر و امید! این انقلاب بدون منتقد حکم صندوق میوه ای را دارد که از زیر می‌گندد و کسی خبر نمی‌شود، بگذارید منتقدانتان آزادتر حرف بزنند، به حرفهایشان گوش دهید شاید خدا کلام حق را به زبان آن‌ها جاری کند .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها