کد خبر: ۲۴۲۴۵۸
زمان انتشار: ۲۳:۵۳     ۲۱ مرداد ۱۳۹۳

اولین بازی فصل جاری برای علیرضا جهانبخش، یک بازی ویژه بود. پدیده ایران در جام جهانی که بعد از یک فصل درخشان در نایمخن که البته فرجامی غم‌انگیز داشت، راهی برزیل شد و پس از درخشش در جام بیستم چشم‌ها را به سوی خود خیره کرد.

نمایش علیرضا در برزیل و البته قبل‌ترش در یک فصل پرفراز و نشیب با نایمخن سبب شده بود که چشمان تیزبین استعدادیاب‌های باشگاه‌های بزرگ و کوچک به او خیره شود اما نایمخن در حفظ جواهر ایرانی‌اش آنقدر پافشاری کرد که فعلا ترانسفر جهانبخش به یک باشگاه بزرگ عملی نشده و از همین رو ستاره ایرانی فصل جدید را با نایمخن در دسته اول فوتبال باشگاهی هلند موسوم به یوپیلر لیگ آغاز کرد. علیرضا اما از همان هفته نخست و بازی اول میخ خود را محکم کوبید تا ثابت کند ستاره اصلی نایمخن محسوب می‌شود و این همه پافشاری مسوولان این باشگاه برای حفظ ستاره ایرانی بیهوده و بی‌دلیل نبوده است.

در هفته نخست یوپیلر لیگ در ورزشگاه خانگی خود به مصاف اف.ث.آیندهوون رفت و موفق شد با نتیجه 3 – یک آیندهوون را شکست دهد. علیرضا درباره این بازی می‌گوید: «اولین بازی خود را در لیگ دسته اول با برد پشت سر گذاشتیم تا یک آغاز خوب را تجربه کنیم. نایمخن فصل گذشته با بدشانسی به لیگ یک سقوط کرد و هدف مسوولان و همه بازیکنان این است که خیلی زود و در پایان این فصل به لیگ برتر صعود کنیم. خود من هم در فصل جدید اهداف بزرگی در سر دارم و به افق‌های بزرگتر می‌اندیشم. هدف من تنها درخشش در لیگ دسته اول و گلزنی برای نایمخن نیست. می خواهم تا وقتی اینجا هستم به معنای واقعی باشم. موثر و مفید. این مهم‌ترین هدفم است.»

جهانبخش در این دیدار در ترکیب ثابت تیمش قرار داشت و موفق شد گل سوم نایمخن را در دقیقه 76 وارد دروازه آیندهوون کند. او در توصیف این گل می‌گوید: «در این بازی فوق‌العاده بودیم و فرصت‌های گلزنی خوبی ایجاد کردیم که یکی از این فرصت‌ها توسط من به سومین گل نایمخن تبدیل شد. به جز صحنه گلم، دو فرصت دیگر هم داشتم که اگر کمی خوش شانس بودم، می‌توانستم بیشتر از یک گل در دیدار اول تیمم به ثمر برسانم. در مورد گلم باید بگویم از سمت راست زمین حرکتی آغاز شد و توپ به فورواردمان رسید. او نیز با پاسش، من را در موقعیت تک به تک قرار داد و من هم توپ را به زاویه مخالف دروازه‌بان فرستادم و توپ در نهایت به تور دروازه چسبید.»

جهانبخش یکی از بهترین بازیکنان زمین بود و نقش مهمی در این برد ایفا کرد چرا که موفق شد علاوه بر گل سوم تیمش، روی پنالتی تیمش هم تاثیر زیادی داشت تا این تیم هفته‌ نخست این رقابت‌ها را با برد شروع کند. او درباره دلایل و انگیزه بالایش برای درخشش در این بازی می‌گوید: «من تلاش کردم در اولین دیدار نایمخن بازی خوب و محکمی را از خود به نمایش بگذارم تا شرایطم برای انتقال به تیم‌هایی که به من پیشنهاد داده‌اند خوب باشد. می‌خواستم به مسوولان باشگاه ثابت کنم که اگر بمانم هم با تمام وجود برای نایمخن بازی می‌کنم. می‌خواستم بگویم که به نایمخن متعهدم و تا آخرین روزی که در این تیم حضور دارم با تمام انرژی در زمین تلاش می‌کنم تا مثمر باشم. مخالفت آنها با جدایی ام، تاثیری در نوع بازی‌ام نخواهد داشت. این را به آنها اثبات کردم و حالا منتظرم ببینم نظر نهایی باشگاه در مورد جدایی‌ام چیست.»

مسوولان نایمخن در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که علیرضا جهانبخش فروشی نیست. علیرضا این را شنیده و درباره‌اش اینگونه صحبت می‌کند: «من هم این اظهارنظر را شنیده‌ام اما خودم همچنان امیدوارم تا پایان فرصت نقل و انتقالات تابستانی، باشگاه نایمخن نسبت به پیشنهادهایی که سایر باشگاه‌ها به من داده‌اند، موافقت خود را برای جدایی من اعلام کند تا بتوانم به تیمی بپیوندم که از سطح بالاتری نسبت به نایمخن برخوردار است. خواسته قلبی من هم جدایی از نایمخن و پیوستن به تیمی است که بتوانم در آن بیشتر پیشرفت کنم. اگر مسوولان نایمخن به آینده من علاقه‌مندند و با جدایی‌ام موافقت خواهند کرد. به وقوع این اتفاق خیلی خوشبینم و به همین دلیل منتظر دو هفته آینده می‌مانم تا در فرصت باقیمانده بتوانم به تیم جدیدی بروم.»

اما تیم جدید از کدام لیگ است؟ هلند؟ آلمان یا انگلیس؟ جهانبخش می‌گوید: «به گفته مدیرعامل نایمخن، چند تیم آلمانی نیز مرا می‌خواهند که البته نه نام آنها را می‌دانم و نه سطح بازی‌ این تیم‌ها را. البته قبلا از مدیربرنامه‌هایم شنیده بودم که تیم‌های آلمانی هم مرا می‌خواهند. در صورتی که مذاکرات جدی‌تر شود، نام این تیم‌ها نیز از سوی باشگاه نایمخن اعلام خواهد شد. در این بین چند تیم لیگ برتری هلند نیز پیشنهاد جذب مرا داده‌اند که امیدوارم نایمخن با این پیشنهادها موافقت کند.» درخشش و گل جهانبخش البته از یک منظر بسیار ویژه بود چرا که در شب تولد ستاره ایرانی اتفاق افتاد تا او یک تولد به یادماندنی را تجربه کند؛ ابتدا جشن درون زمین و سپس جشنی کوچک در باشگاه. جهانبخش این جشن تولد را یکی از بهترین تولدهای خود می‌داند: «همه اعضای باشگاه به من تبریک گفتند. از بازیکنان گرفته تا کادر فنی و مدیریت. البته خیلی از بچه‌ها نمی‌دانستند که تولد من است. وقتی فهمیدند برای من سنگ تمام گذاشتند. البته قبلا پیش آمده بود که در روز تولدم خوب بازی کنم و بدرخشم اما این برای اولین بار بود که گل زدم. بسیار خوشحالم و نمی‌دانم حسم را چگونه بیان کنم.»

در ایران رسم است که به کسی که تولدش است کادوی تولد می‌دهند. آیا علیرضا در هلند از کسی کادویی دریافت کرده؟ جواب مثبت است: «اینجا رایج نیست که کادو بدهند، به همین دلیل کسی برایم کادو نگرفت جز یک بچه 4، 5 ساله به نام سانتینو که یک نقاشی به من هدیه داد. او پسر یکی از بازیکنان نایمخن است که همیشه و هنگام ورود به زمین، کنار من حضور دارد. این پسر بچه یک نقاشی به من داده که عکس خودم و خودش است. او اینقدر مرا دوست دارد که در این نقاشی، نتیجه بازی را 7-7 اعلام کرده. آن هم به خاطر اینکه من شماره 7 را می‌پوشم. این بهترین کادوی تولدم بود که از سانتینو گرفتم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها