کد خبر: ۲۴۲۲۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در مرحله دوم امحاء سیگارهای قاچاق مکشوفه گفت: حدود ۴ هزار کارتن انواع سیگارهای قاچاق معادل ۴۰ میلیون نخ معدوم شد که این سیگارها در دوره زمانی سال ۸۹ تا پایان سال ۹۲ کشف شده‌ است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شاتا، علی‌اصغر رمزی با هشدار به مصرف‌کنندگان سیگارهای قاچاق درباره مضر بودن این سیگارها افزود: معمولاً سیگارهای قاچاق که بدون پیام و تصویر بهداشتی و برچسب ایمنی (هالوگرام) هستند از انواع توتونهای دارای سموم دفع آفات نباتی بالا برخوردارند و تولیدکنندگان غیرمجاز در سایر کشورها تحت نامهای متفاوت تولید می کنند که مضرتر از سیگارهای مجاز هستند و باید از مصرف آن خودداری شود.

رمزی همچنین به توزیع‌کنندگان سیگارهای قاچاق و غیرمجاز هشدار داد: در صورت کشف سیگار قاچاق از توزیع‌کنندگان مجوز عاملیت آنها ابطال خواهد شد.

براساس اعلام رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور برخورد با قاچاق سیگار در سال 1393 با شدت بیشتری در حال پیگیری است و عملکرد گشت های برگزار شده در سراسر کشور از ابتدای امسال تاکنون کشف حدود 17 هزار کارتن سیگار قاچاق بوده است که این رقم در مقایسه با عملکرد کل سال 92 که حدود 25 هزار کارتن بوده بیانگر مثبت بودن برنامه‌های سال 93 با هماهنگی و اقدام مناسب کلیه دستگاه‌های ذیربط در مبارزه با قاچاق محصولات دخانی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها