کد خبر: ۲۴۱۸۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
جهان در روز يک‌شنبه بار ديگر شاهد خروش گسترده مردم عليه بمباران غزه و سبعيت رژيم اشغالگر قدس بود. حضور بي سابقه و گسترده شهروندان آمريکا و کشورهاي اروپايي در صحنه تظاهرات عليه جنايات رژيم صهيونيستي، شوک سختي به نتانياهو و حاميان غربي وي وارد ساخته است. اين شوک به اندازه اي گسترده است که عملا نخست وزير رژيم صهيونيستي را نسبت به آينده تيره و تاري که در انتظار اوست وحشتزده ساخته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسالت، هزاران تن از مردم انگليس، آمريکا، شيلي، فرانسه،آلمان، استراليا، اتريش، سوئد، ايرلند، ايتاليا، دانمارک و يمن با برگزاري تظاهرات گسترده حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه را محکوم کردند.ده‌ها هزار شهروند انگليسي با برگزاري تظاهرات در لندن حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه را محکوم کرده و خواهان توقف اين حملات شدند.

تظاهرکنندگان که در مقابل ساختمان سفارت آمريکا در لندن تجمع کرده بودند، پلاکاردهايي را حمل مي‌کردند که روي آن شعارهايي از جمله "به محاصره غزه پايان دهيد" و "فلسطين آزاد است" نوشته شده بود.يکي از تظاهرکنندگان سياست کشتارجمعي نيروهاي رژيم صهيونيستي عليه ساکنان غزه را "جنايت غيربشري" دانست.

همچنين تظاهرکنندگان با تجمع در مقابل ساختمان راديو
بي بي سي در لندن، طرفداري اين راديو از اسرائيل در برنامه‌هاي خود را محکوم کردند و شعارهايي از جمله "بي.بي.سي سکوتت را بشکن" و "عدالت به خاطر فلسطين"، "فلسطين آزاد است"، "به کشتارها در عراق و نوار غزه پايان دهيد" و "همگي ما فلسطين هستيم" سر دادند.

تظاهرکنندگان همچنين از دولت انگليس خواستند تا به صادرات سلاح به اراضي اشغالي پايان دهد.

از سوي ديگر، هزاران تن از مردم شيلي با برگزاري تظاهرات در سانتياگو ضمن اعلام همبستگي خود با مردم فلسطين، حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان ضمن حمل پرچم‌هاي فلسطين و پلاکاردهايي که روي آن‌ها شعارهايي از جمله "روابط را با اسرائيل قطع کنيد" و "غزه پايدار است"، از رئيس جمهور شيلي خواستند تا روابط ديپلماتيک با اسرائيل را قطع کند.

همچنين جمع زيادي از مردم فرانسه با برگزاري تظاهرات در پاريس حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه را محکوم کرده و خواهان توقف اين حملات شدند.جمع زيادي از مردم استراليا نيز با تجمع در شهر ملبورن حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه را محکوم کردند.حدود 500 تن از مردم آمريکا نيز در مقابل ساختمان سازمان ملل در نيويورک با برگزاري تظاهرات حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه را محکوم کردند.

در واشنگتن نيز جمع زيادي از آمريکايي ها با تجمع در مقابل کاخ سفيد ضمن محکوم کردن حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه خواهان توقف اين حملات و تحريم شرکت هايي که از اسرائيل حمايت مي کنند شدند.

هزاران تن از مردم ايرلند نيز با برگزاري تظاهرات در دوبلين پايتخت اين کشور خواهان برداشتن محاصره از نوار غزه شدند. همچنين هفت شهر آلمان از جمله هامبورگ نيز صحنه تظاهرات آلماني ها در محکوميت حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه بود.

در اتريش و سوئد و ايتاليا و دانمارک نيز تظاهرات مشابهي در همبستگي با مردم غزه و حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه شد.جمع زيادي از مردم يمن نيز با برگزاري تظاهرات در صنعا و ديگر استان ها ضمن اعلام همبستگي با مردم فلسطين حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه را محکوم کردند.

حتي در داخل سرزمينهاي اشغالي نيز صدها تن از چپ‌گراهاي اسرائيلي در اعتراض به جنگ رژيم صهيونيستي عليه غزه در تل‌آويو تظاهرات کردند. اين تظاهرات علي رغم تصميم پليس رژيم صهيونيستي براي لغو اين تظاهرات در تل‌آويو برگزار شد.فعالان جنبش چپ‌گراي (صلح اکنون) پلاکارد بزرگي را در دست داشتند که روي آن نوشته شده بود "کشتار دسته جمعي را متوقف کنيد، به محاصره پايان دهيد".
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها