کد خبر: ۲۴۱۷۸۰
زمان انتشار: ۰۲:۲۴     ۲۰ مرداد ۱۳۹۳


بانک ورزش- این یادداشت را یکی از هواداران پرسپولیس برای بانک ورزش نوشته، اما متاسفانه نامش را درج نکرده است. مثل قبل آماده‌ایم مطالب قابل انتشار شما دوستان عزیز و هواداران تیم‌های مختلف را منعکس کنیم، به شرط آنکه چارچوب‌های نگارشی و اخلاقی را رعایت کرده باشید. در ضمن اسم‌تان را هم یادتان نرود بنویسید!

واقعا نمی‌دانم چرا همه تنبیه‌های انضباطی برای پرسپولیس است؟ اگر از ابتدای تاریخ لیگ برتر شروع کنیم با مرور تمام حکم‌های انضباطی می‌بینیم که بسیاری از تندترین آنها علیه تیم پرسپولیس بوده، در صورتی که خیلی مواقع به حق تصمیم گیری نشده و با تیم‌های دیگر اینگونه برخورد نشده است. چند تا از شاهکارهای کمیته انضباطی به ظاهر عادل را مرور می‌کنیم.

1- پرسپولیس در لیگ دهم با سرمربیگری دایی استارت زده بود و نتایج قابل قبولی هم نگرفته بود اما در این بین اتفاقی علیه سرمربی پرسپولیس رخ داد که شاید درتاریخ فوتبال بی‌سابقه باشد. رییس وقت کمیته انضباطی دایی را ممنوع‌المصاحبه کرد و در حکم آن آمده بود که دایی حق ندارد درمورد فوتبال مصاحبه کند! این رای آنقدر پر سروصدا بود که رییس کمیته انضباطی مجبور شد لغوش کند. این اتفاقات در حالی روی داد که دایی نسبت به برخی از مربیان اعتراض کمتری داشت. در ضمن آن سال اتفاقات داوری بزرگی علیه پرسپولیس رخ داد که از آن جمله می‌توان به گل سالمی که در داربی مردود شد اشاره کرد. این در حالی است که کمک داور مشهور آن مسابقه حتی یک جلسه هم محروم نشد!

2- لیگ یازدهم بازی برگشت پرسپولیس و داماش برگزار می‌شد. مسابقه تا دقیقه 90 دو بر یک به سود داماش بود تا وقتی بعد از قضاوت ناعادلانه آقای داور که به خاطر دوستی و رفت و آمد خانوادگی با رییس کمیته داوران در بیشتر باز‌ی‌های پخش زنده سوت می‌زد تماشاگران به داور اعتراض کردند. داور این بازی که انگار از قبل سناریو را برای او نوشته بودند بازی را نیمه تمام گذاشت. این هم استارت کار کمیته محترم ضد قرمز بود که این بازی را علاوه بر 3-0 کردن به نفع تیم داماش 2 امتیاز از پرسپولیس کم کردند و حتی این تیم را به سه بازی خانگی بدون تماشاگر محکوم کردند که عواقب آن شامل فصل بعد هم شد! نکته جالب این بود که دو هفته قبل از این بازی در داربی گیلان انواع توهین‌ها به داور بازی شد اما مسابقه قطع نشد.

3- بازی‌های پرسپولیس و داماش همیشه پر حاشیه بود اما در لیگ سیزدهم بازی رفت دو تیم به نظر می‌آمد بدون حاشیه تمام شده است، اما دو روز بعد از بازی خبر کسر امتیاز از پرسپولیس به دلیل فحاشی تماشاگران منتشر شد. جالب اینجاست که در طول بازی شعارهای مختلف برخی تماشاگران گیلانی علیه سید جلال حسینی مدافع پرسپولیس شنیده می‌شد و در آخر بازی تماشاگران داماش اقدام به یارگیری برای حمله به هواداران پرسپولیس کردند اما نه تنها جریمه نشدند بلکه تیم پرسپولیس را مجازات کردند. این یک امتیاز شاید می‌توانست در سرنوشت قهرمانی تاثیرگذار باشد، اما شانس فدراسیونی‌ها این بود که تاثیری در رتبه تیم نداشت.

4- بازی پرسپولیس و سپاهان دقیقه 3 میثم حسینی به طرز مشکوکی اخراج می‌شود و پرسپولیس آن بازی را دو بر صفر می‌بازد. دایی سرمربی پرسپولیس بعد از بازی از غش کردن محسن قهرمانی به سمت سپاهان خبر می‌دهد اما مسوولان به جای پیگیری حرف دایی و اثبات تخلف داور او را جریمه می‌کنند. البته بعدها معلوم شد که ادعاهای سرمربی پرسپولیس درست بوده و معلوم نیست برای چه چیزی جریمه شده است.

5- لیگ سیزدهم عرصه جولان حکم‌ها علیه پرسپولیس بود. پیام صادقیان یکی از ستاره‌های تاثیرگذار پرسپولیس در این فصل به خاطر یک برنامه تلویزیونی از حضور در مهم‌ترین بازی تیمش محروم می‌شود در صورتی که بازیکنانی بودند که با آرنج چشم بازیکن رقیب‌شان را کبود کردند، اما لایق جریمه نبودند. صادقیان بعد از محرومیت این دفعه در همان برنامه تلویزیونی که فقط حاشیه‌های ورزش را می‌بیند به بهانه‌های واهی مثل استعمال قلیان بدون اثبات ادعا مورد هجوم سایت‌ها و رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

6- این هم از پرسپولیس امسال که جدایی سه بازیکنش قطعی شده و نقل و انتقالات خوبی نداشته، اما از همان اول محرومیت‌ها شروع می‌شود. حسین ماهینی به خاطر سربازی و پیام صادقیان به خاطر داور محروم می‌شوند با اینکه در بازی‌های مختلف داوران به چنین دلیلی هیچ بازیکنی را اخراج نکرده‌اند. اما یک سوال؛ محرومیت صادقیان و سوارز یکی است؟ اگر اینطور است کرار جاسم که در بازی پرسپولیس– تراکتور لگد به داور زده چرا بخشیده می‌شود؟ حسین کعبی چطور که در بازی آخر لیگ بین پرسپولیس و استقلال صنعتی به داور حمله می‌کند اما هیچ خبری نمی‌شود؟

این تازه بخشی از اتفاقات علیه پرسپولیس بود با فاکتور گرفتن از ماجراهای بازی با استیل آذین، داربی های 3-0 شده و... منتظر حکم بعدی کمیته انضباطی هستیم که احتمالا می‌خواهند چند بازیکن دیگر را هم محروم کنند. فقط ای کاش پیام حداقل یک پروانه نجات می‌داد تا به چشم مسوولان زحمتکش انضباطی بیاید و محرومش نکنند، مثل برخی بازیکنان!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها