کد خبر: ۲۴۱۶۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از وزارت ارشاد و وزارت اطلاعات خواست تا به طور جدی کسانی که اقوام آذری را مورد تمسخر قرار دادند شناسایی و با آنها برخورد کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی نادر قاضی پور در تذکر آیین نامه ای گفت: این هفته سوال از وزیران در دستور کار قرار نگرفت، اعلام وصول سوالات از سوی هیأت رئیسه انجام نمی شود.

وی ادامه داد: استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول کنید تا مشکلات آب برطرف شود.

نماینده مردم ارومیه همچنین با اشاره به برگزاری تئاتری که قومیت های آذری را مورد تمسخر قرار داده گفت: وزیر ارشاد جلوی برنامه های اختلاف آمیز که قومیت ها را مسخره می کند بگیرد.
 
قاضی پور همچنین با اشاره به عدم پرداخت پول گندم از سوی دولت به کشاورزان گفت: دولت قبل از پرداخت پول یارانه ها پول گندم را به کشاورزان بدهد.

به گزارش مهر محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر قاضی پور گفت: من هم به طور جدی به وزیر فرهنگ تذکر می دهم ملت ایران نماد وحدت ملی و انسجام است که دستاورد سال ها تلاش نیروی های انقلاب، حضور دین در متن جامعه و تاکیدات رهبری است.

وی ادامه داد: افرادی که مغرض یا نادان هستند کلماتی را به کار نبرند تا قومیت ها مختلف مورد تمسخر قرار گیرند، اگر بخواهیم غیورترین مرزداران و وفاداران به ایران اسلامی را نام ببریم باید نام زیبای آذربایجان را به زبان بیاوریم.

ابوترابی فرد خاطر نشان کرد: وزیر ارشاد به طور جدی کسانی را که در این خطای فاحش دست داشتند شناسایی کند.
 
وی گفت: وزارت اطلاعات هم این مسئله را بررسی کرده تا اگر عواملی در این ماجرا دخالت داشتند شناسایی و با آنها برخورد کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها