کد خبر: ۲۴۱۳۱
زمان انتشار: ۱۸:۵۰     ۰۱ آبان ۱۳۹۰
مردم تونس امروز برای اولین بار پس از سقوط رژیم بن علی به پای صندوق‌های رای رفتند تا 217 نماینده مجلس موسسان این کشور را انتخاب کنند
به گزارش  سرویس بین الملل 598 به نقل از فارس به نقل از الجزیره، مردم تونس با حضور گسترده خود در پایان صندوق‌های رأی از لحظات آغازین صبح، صف‌های طولانی را در مقابل مراکز رأی‌گیری در این کشور ایجاد کردند، نیروهای امنیتی نیز حضور فعالی در این مراکز دارند تا مانع از هر گونه اختلال در روند انتخابات تونس شوند.

این اولین انتخابات بعد از سقوط زین العابدین بن علی دیکتاتور سابق تونس است که در تونس برگزار می شود، به همین علت مردم تونس این انتخابات را اولین انتخابات آزادی می‌دانند که در طول دهه‌های گذشته تجربه کرده‌‌اند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مردم حتی قبل از باز شدن مراکز رأی‌گیری نیز در مقابل این مراکز صف بسته بودند، حضور مردم در یکی از مراکز انتخاباتی که در مدرسه ابتدایی در بن عروس در بخش جنوبی پایتخت تونس واقع شده، طوری بود که بعد از نیم ساعت از افتتاح این مرکز بیش از 300 نفر برای رأی گیری در آن حاضر شده بودند. این در حالی است که تعداد افرادی که از این مرکز برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، 2500 نفر است.

7 میلیون نفر از مردم تونس امروز در انتخابات خود از میان بیش از 11 هزار نامزد 217 نفر را به عنوان نمایندگان خود در محلس ملی موسسان انتخاب می کنند، البته 18 کرسی از این تعداد متعلق به تونسی‌های خارج از این کشور و باقیمانده 199 کرسی به تونسی‌های داخل اختصاص دارد.

بیش از 40 هزار نفر از ارتش و نیروهای امنیتی مسئولیت حفظ امنیت مراکز انتخاباتی را بر عهده دارند و بیش از 13 هزار ناظر داخلی و خارجی نیز بر حسن اجرای آن نظارت می‌کنند.

حزب اسلامگرای نهضت اسلامی تونس که از بزرگترین احزاب این کشور است، به همراه احزاب نزدیک به خود بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات دارد.
 
برای مشاهده فیلم مربوطه اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده گزارش تصویری مربوطه اینجا کلیک کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها