کد خبر: ۲۴۱۰۱۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
رئیس شورای عالی استانها در خصوص ارقام پرداختی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به شهرداری‌ها گفت: ما خواهش داریم طبق قانون این ارقام اعلام شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مهدی چمران در هفتمین اجلاس شورای عالی استانها که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تقدیر و تشکر از ملت ایران به جهت حضور در روز جهانی قدس گفت: نتیجه‌ این حضور در منطقه غزه دیده شد.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار به تجمع روز گذشته اعضای شورای عالی استانها و شورای استان تهران اشاره کرد و افزود: این تجمع به جهت جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و حادثه غزه است که دل انسان را به درد می‌آورد که صهیونیست‌ها به دور از هر گونه مسائل انسانی، زن و کودک را هدف تیر قرار می‌دهند.

رئیس شورای عالی استانها با تأکید بر اینکه این وحشیگری مدرن در دنیای کنونی چیز بسیار عجیب و غریبی است ادامه داد: مقاومت جانانه مردم فلسطین و غزه در مساحت 360 کیلومتری غزه که کمتر از نیمی از تهران است، بسیار ارزشمند و زجرآور است که این میزان مواد منفجره روی سر اینها ریخته شد.

چمران ادامه داد: از زمانی که حماس و جهاد اسلامی روی کار آمد و مقاومت اسلامی را مبنای کار قرار دادند فلسطینی‌ها به پیروزی رسیدند همانگونه که حزب‌الله به پیروزی رسید و امروز هم به جهت اعتقادات و مقاومت اسلامی فلسطینی‌ها پیروز شدند.

رئیس شورای عالی استانها بیان داشت: باز هم اعلام می‌کنیم که همه شوراها همانند همه ملت ایران پشتیبان و حامی مردم غزه هستند و خواهیم بود حتی اگر امکاناتش فراهم شود حاضریم در نبرد تن به تن با مقاومت، در برابر صهیونیست‌ها مبارزه کنیم.

وی با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور از مقاومت، افزود: ان‌شاءالله که شاهد پیروزی نهایی فلسطینی‌ها باشیم. یادم نمی‌رود برادر شهیدم (دکتر چمران) آرزو می‌کرد که امام خمینی (ره) عبای خودش را به دوش بکشد و در قدس نماز به پا دارد و انشاءالله ما شاهد باشیم که رهبرمان در قدس نماز آزادی را برپا بدارد.

رئیس شورای عالی استانها در ادامه این جلسه با اشاره به حضور هوشنگ خندان‌دل معاون وزیر کشور اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده باید بر طبق جدول به شهرها و روستاها پرداخت شود و مبالغی که برای بنزین باید به شهرداری اختصاص یابد، باید پرداخت شود. سوبسید بلیط اتوبوس و مترو در شهرهایی که مترو دارند باید پرداخت شود.

چمران گفت: سال گذشته هیچ شهری در کشور از دولت اتوبوسی نگرفته است و سال ماقبل آن نیز تعداد اندکی اتوبوس توزیع شد که در حال حاضر این ناوگان فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

وی گفت: وزارت کشور طبق قانون باید 82.5 درصد بهای اتوبوس‌ها را بپردازد و باقیمانده آن را شهرداری‌ها یا بخش خصوصی تقبل کند که ما همچنان در انتظار دریافت مبالغ از سوی وزارت کشور هستیم.

رئیس شورای عالی استانها اظهار امیدواری کرد: وضع مالی دولت شرایط خوبی را داشته باشد تا دولت بتواند این ارقام اشاره شده را صد در صد پرداخت کند.

وی گفت: در حال حاضر شهرداری‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند به طوری که یکی از دوستان ما در شورای عالی استانها می‌گفت که یکی از شهرداری‌ها 6 ماه حقوق کارمندان و کارگران خود را پرداخت نکرده‌اند.

چمران در خصوص ارقام پرداختی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به شهرداری‌ها گفت: ما خواهش داریم که طبق قانون این ارقام اعلام شود چرا که جداول ارائه شده کنونی کارآمد نیست.

وی در پایان گفت: همکاری نزدیک وزارت کشور و معاونت فنی و عمرانی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با شورا یکی از ضرورت‌هاست و اگر این را نداشته باشیم کارمان لنگ است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها