کد خبر: ۲۴۰۹۲۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از عملکرد ضعیف بیمه‌ها در حمایت از هزینه‌های درمان زوجین نابارور در کشور انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «وطن امروز»، سلیمان عباسی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از هزینه‌های گزاف درمان ناباروری در کشور، افزود: با توجه به ابلاغیه سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری ‌لازم است به بحث افزایش جمعیت به عنوان یکی از مسائل اصلی جامعه توجه ویژه‌ای شود زیرا کشور به سمت پیری و سالمندی در حال حرکت است و باید برای برون‌رفت از این بحران چاره‌اندیشی شود.

وی یادآور شد: باید این واقعیت را پذیرفت که اکنون در جامعه 15 تا 20 درصد زوج نابارور وجود دارد که همه این افراد اشتیاق زیادی برای فرزندآوری دارند که باید زمینه ارائه خدمات مناسب اعم از کاهش هزینه‌های درمان ناباروری را فراهم کنیم تا شاهد افزایش جمعیت در کشور باشیم. عباسی با تاکید بر اینکه هزینه‌های ناباروری بسیار سنگین است، تاکید کرد: بیمه موظف به حمایت از زوجین نابارور است اما متاسفانه نسبت به این اقدام کوتاهی کرده و اعلام می‌کند که برنامه‌ای برای تحت پوشش قرار دادن هزینه‌های درمان ناباروری ندارد.

 این نماینده مجلس تصریح کرد: متاسفانه هزینه‌های گزاف درمان ناباروری باعث می‌شود 20 درصد زوج نابارور در کشور، کمتر رغبت به درمان مشکل خود برای فرزندآوری داشته باشند که این مهم در آینده مشکلاتی را برای کشور به همراه خواهد داشت. عباسی با تاکید بر اینکه افزایش یا کاهش هزینه‌های درمان ناباروری به نوع درمان زوجین نابارور بستگی دارد، افزود: مشکلات ژنتیکی یا بالا بودن سن زوجین در ناباروری تاثیر بسزایی دارد که نوع درمان هر یک متفاوت بوده و به تبع آن قیمت‌های درمان نیز متفاوت است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها