کد خبر: ۲۴۰۹۰۱
زمان انتشار: ۰۹:۰۱     ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
حسن روحانی:
رییس جمهوری عصر چهارشنبه در نشست توسعه و سرمایه گذاری استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: بخش خصوصی به آینده اقتصاد کشور مطمئن باشد و این اطمینان دادن براساس برنامه، اطلاعات و نگاه دقیق به سیاست داخلی و خارجی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی ، خروج از رکود و رسیدن به توسعه را با حضور فعال بخش خصوصی امکان پذیر دانست و گفت: دولت رقیب بخش خصوصی نیست بلکه باید با این بخش تعامل کند و شفاف باشد.

رییس شورای عالی اقتصاد، با تاکید بر اینکه رانت و فساد باید از بین برود، تصریح کرد: با رانت و فساد، بخش خصوصی نمی تواند به آینده خودش امید داشته باشد.
دکتر روحانی اظهارداشت: اقتصاد نمی تواند از سیاست خارجی جدا باشد و جمهوری اسلامی ایران امروز همه تلاش خود را بکار می بندد که شرایط تعامل اقتصادی با دنیا مهیا شود و در این عرصه سفارتخانه های ما در بخش اقتصادی باید فعال شوند.
رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه ما باید با دنیا تعامل کنیم، گفت: محصور کردن فعالیتهای اقتصادی در درون یک کشور امکان پذیر نیست و نمی توان بدون تعامل با جهان، فعالیت اقتصادی کرد.
رییس جمهوری گفت: شرایط امروز ما به گونه ای است که از تحریم هم در حال خروج هستیم و این کار را خواهیم کرد البته ما همه تخم مرغ هایمان را در بخش سیاست خارجی و رونق اقتصادی، در یک سبد نگذاشته ایم بلکه فقط یکی از آن سبدها ۵+۱ است.
دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه هم بخش های اقتصاد باید با همدیگر تعامل داشته باشند، اظهارداشت:این دولت در این زمینه تجربه کافی دارد و اجازه نخواهد داد دستگاهی با دستگاهی دیگر در حال برخورد، مبارزه و جنگ باشد. کاملاً همگان در هیات دولت مراقبت می کنند که این تعامل به خوبی انجام بگیرد.
رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه دولت با آْغاز کار و فعالیتش با مشکلات و معضلات فراوانی در بخش های مختلف از جمله در بخش اقتصادی روبرو بوده است، گفت: یک از مهمترین معضلات بی ثباتی در جامعه بوده است این بی ثباتی نه تنها برای کارآفرینان بلکه برای زندگی مردم نیز تاثیر داشته است.
دکتر روحانی با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید برای بازگشت ثبات در بخش اقتصاد گفت: ثبات توام با امید برای آینده از جمله راهکاری است که برای تحرک اقتصادی نیاز داریم.
رییس جمهوری همچنین ثبات و آرامش در بازار کار و سرمایه برای دولت مهم دانست و گفت: دولت در زمینه های مختلف اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی و اجتماعی گام های موثری برداشته است تا ثبات بیشتر در جامعه ایجاد شود.
دکتر روحانی به تصمیمات مختلف دولت برای شکوفایی کشور اشاره کرد و گفت: بنای این دولت بر آن نیست که هر تصمیمی اتخاذ کند چرا که هر تصمیمی در دولت در بخش های مختلف یا با شور و مشورت انجام شود و این تصمیم نه تنها در جمع وزرا بلکه در نشست با صاحب نظران اقتصادی و دانشگاهی و بخش خصوصی هم با مشورت صورت گیرد.
رییس جمهوری بابیان اینکه به قولی که در زمینه های اقتصادی به مردم داده بودیم وفادار ماندم، گفت: البته تورم را در سال های ۹۲-۹۳ مهار و اعلام کردیم از برنامه هم یک مقدار جلو هستیم با بررسی که انجام دادیم رقم جدید تورم را اعلام می کنیم که کمتر از ۲۵ درصد می رسد و این نشان دهنده آن است که تصمیمات دولت درست بوده است.
دکتر روحانی با بیان اینکه در اقتصاد هم ثبات و هم امید به آینده نیاز داریم گفت: باید در بازار کار و سرمایه شاهد تعادل باشیم چرا که عدم تعادل مشکلات فراوانی ایجاد می کند.
رییس شورای اقتصاد در ادامه به مشکلات سیستم بانکی کشور اشاره کرد و گفت: البته مشکلات بانکی ، ساختاری است و باید قدم به قدم و به تدریج این مشکلات را حل کنیم.
رییس جمهوری خروج از رکود را مهمترین دغدغه دولت دانست و گفت: بیشترین جلسات دولت در ماه مبارک رمضان مربوط به جلسه اقتصادی برای خروج از رکود بوده است که ما از رکود خارج شده ایم یا در حال خروج هستیم.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه ظرفیت استان چهار محال بختیاری را برای جذب گردشگری فراوان دانست و گفت: چهارمحال بختیاری واقعا قطب گردشگری کشور است چرا که هم طبیعت زیبا ،استان آب و آفتاب ومردم بسیار خوب ، با صفا و تلاشگر دارد.
روحانی گفت: دولت برای تقویت بخش گردشگری و صنایع دستی استان آماده همکاری است و در این رابطه صندوق توسعه ملی آمادگی دارد به این بخش کمک کند هر چند بخش خصوصی نیز می تواند در توسعه و جذب گردشگری استان کمک شایانی کند.
رییس جمهوری در ادامه از اراده مصمم دولت برای احداث راه آهن این استان خبر داد و گفت: البته کار بسیار سنگین و زمان بر است ما آمادگی داریم با کمک صندوق توسعه ملی و بخش خصوصی کار را شروع کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها