کد خبر: ۲۴۰۷۷۳
زمان انتشار: ۱۶:۵۳     ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: هارولد جی. گرینی، ژنرال آمریکایی که روز سه شنبه در یک حمله به خودی توسط نیروهای امنیتی افغانستان کشته شد، بلند پایه ترین افسر ارتش آمریکاست که در جنگ های اخیر عراق و افغانستان مورد هدف قرار گرفته است.

به گزارش استار تریبون، ژنرال جان کیربی، سخنگوی پنتاگون افزود: فرد مهاجم که یونیفورم ارتش افغانستان را به تن داشته است، درجریان بازدید از دانشگاه صنایع دفاع ملی "مارشال فهیم" در غرقا واقع در غرب کابل، به سوی گروهی از افسران کشورهای مختلف شلیک کرد و خود نیز کشته شد.
در جریان این حمله ۱۵ نفر دیگر که تقریبا نیمی از آنها آمریکایی بودند زخمی شدند. یک ژنرال آلمانی و دو ژنرال و یک افسر افغان که درجه وی اعلام نشده است از جمله مجروحان این حمله هستند.

زنرال محمد زهیر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع اعلام کرد: «تروریستی در لباس ارتشی» بر روی نیروهای بین المللی و داخلی آتش گشوده است.

تیراندازی های غرقا جزء حملات «خودی» به حساب می آید، حملاتی که نیروهای امنیتی افغان علیه نیروهای ناتو طراحی می کنند و آمار آنها در سال گذشته به شدت کاهش یافته است. در سال ۲۰۱۳ در ۱۰ حمله مجزا ۱۶ و در سال ۲۰۱۲ در ۳۸ حمله مجزا ۵۳ نفر کشته شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها