کد خبر: ۲۴۰۷۳۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
مربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: «سيموئز گفت كه بهتر است براي اينكه به آندو و نكونام به خاطر بازي در ليگ، حذفي و ليگ قهرمانان آسيا فشار نيايد، يكي در ميان بازي كنند.»
جواد نکونام در مصاحبه جنجالی خود علیه سرمربی استقلال گفت: «سه گلی که به لبنان زدم، مثل تیری بود در چشم آقایان.» اشاره او به خانه‌نشینی‌‌اش در استقلال پس از گلزنی در آن مسابقه بود.

 

سرمربي آبي‌ها پس از بازي لبنان، نام نكونام را از ليست استقلال براي بازي پيكان خارج كرد تا باعث شود بعدها، او در مصاحبه اش اين موضوع را به گلزني‌‌اش در بازي لبنان و موفقيت تيم‌ملي ربط دهد.

 

قلعه نویی هم خيلي زود اين ماجرا را به يك "توصيه" ربط داد: «ماركار آقاجانيان و سميموئز به تمرين ما آمدند. سيموئز مي‌گفت و آقاجانيان هم ترجمه مي‌كرد. او گفت چون سن جواد نكونام بالاست او را يكي در ميان بازي بدهيد.»

 

در واقع حالا توپ به زمين ماركار آقاجانيان دستيار کی روش افتاده بود، كسي كه مي‌توانست به اين سؤال به روشني پاسخ دهد.

 

* مصاحبه جواد نكونام و امير قلعه‌نويي را خوانديد؟ نام شما هم به ميان آمد!

- اول از همه بگويم ما تمرين خيلي از تيم‌ها مي‌رفتيم. از فولاد بگيريد تا سپاهان و گسترش تبريز و تراكتورسازي و ... در اين بين به تيم‌هاي تهراني بيشتر سر مي‌زديم. استقلال هم يكي از اين تيم‌ها بود. به‌هر‌حال بازيكنان ملي زيادي در اين تيم بازي مي‌كردند و بايد بيشتر به تمرين‌شان مي‌رفتيم. يكي از روزها همراه با سيموئز رفتيم و يادم هست در آن مقطع آندرانيك تيموريان مصدوم بود.

 

* يعني صحبت‌هاي شما درباره اين بازيكن بود؟

- چيزي كه سيموئز گفت و من ترجمه كردم اين بود كه ما به خاطر مصدوميت آندو نگران هستيم. در آن مقطع اگر اشتباه نكنم تيموريان در ناحيه شكم با يك پارگي روبه‌رو بود. سيموئز گفت كه بهتر است براي اينكه به آندو و نكونام به خاطر بازي در ليگ، حذفي و ليگ قهرمانان آسيا فشار نيايد، يكي در ميان بازي كنند. او اصرار داشت كه به آندو فشار نيايد.

 

* سيموئز نگفت سن نكونام بالاست و نبايد او را بازي بدهيد؟

- اصلاً بحثي از سن و سال نكونام نشد. چيزهايي كه گفتم تمام حرف‌هاي سيموئز بود، نه چيزي كمتر و نه چيزي بيشتر. بحث اصلي ما درباره آندو بود نه نكونام. اصلاً حرفي از سن و سال كاپيتان تيم‌ملي نزديم.

 

* آقاي کی روش در مصاحبه‌اي از شما تعريف كردند و گفتند در كادر فني جديد ايران هم هستيد.

- بايد از کی روش به خاطر حمايت‌هايي كه از من كرد، تشكر كنم. در اين چند سال كه كنار ايشان بودم، خيلي چيزها ياد گرفتم، از لحاظ فني، مديريتي، روانشناسي، تغذيه و... او واقعاً كار بلد است و يك متخصص به حساب مي‌‌آيد. هدفم اول يادگيري بود و دوم كمك به تيم‌ملي. واقعاً خوشحالم كه دوباره ايشان به من اطمينان كرده است. قطعاً در آينده تلاشم خيلي بيشتر از گذشته خواهد بود.

 

* وقتي به کی روش فشار آوردند كه مربي ايراني به تيم‌ملي بياورد، از شما دفاع كرد و گفت مگر ماركار ايراني نيست؟ شايد هم ايتاليايي است و دروغ گفته است!

- من در ايران به دنيا آمدم. اجدادم هم در ايران به دنيا آمده‌اند. افتخار مي‌كنم به ايراني بودنم و با تمام وجود در خدمت تيم‌ملي هستم.

خبر ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها