کد خبر: ۲۳۸۳۳۶
زمان انتشار: ۱۶:۲۵     ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
محمد ابراهیم رضایی افزود: برخی می گویند انگیزه دولتی هااین بوده که لایحه دولت هم به مجلس بیاید که خیلی بی نقش نباشند و برخی هم می گویند دوست دارند احزاب قانون مند نبوده و رها باشند چرا که برخی علاقه دارند در فضای بی قانونی فعالیت هایی انجام دهند در حالیکه اینها برای کشور خسارت باراست و به نظرم کار خوبی در برگرداندن طرح به کمیسیون صورت نگرفت ولی به هرحال سه ماه دیگرطرح به صحن مجلس برمیگردد.
محمد ابراهیم رضایی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598  در خصوص طرح قانون احزاب اظهار داشت: قانون احزاب جهت سامان دهی فعالیت احزاب در کشور است و به نظر ما استحکام لازم را داراست و همه سلایق مختلف و احزاب در تدوین قوانین کشوردر فرایند تدوین آن نقش داشتند. برای اینکه در حال حاضر از این فضای آشفته ای که احزاب دارند بتوانیم آنها را نجات بدهیم و برویم بسمت قانون مند شدن و از همه مهم تر پاسخگو بودن به عملکردشان که مصلحت کشور در آن هست.

وی در ادامه افزود: ما به دنبال این هستیم که در این قانون آسیب هایی که به خود احزاب و کشور وارد شده است پیش نیاید و بتوان در این قانون  احزاب را سامان دهی کرد و در سه ماه آینده که به صحن مجلس برمیگردد، قوانین جامع و خوبی خواهیم داشت. احزاب از استحکام خوبی برخوردار خواهند شد. احزاب یا ملی هستند و یا استانی، در حوزه ملی باید وزن قابل قبولی داشته باشند احزاب 4 یا 5 نفره دیگر وجود نخواهند داشت.



عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور قانونممند شدن احزاب را از جمله نقاط قوت این قانون برشمرد و گفت: وقتی قانون همه چیز را برای آنان مشخص کرده است در چهارچوب قانون راه  فرار باز نیست که هرکسی هر کاری که خواست انجام دهد و پاسخگوی اعمالش نباشد و با اعمالش به جماعتی آسیب برساند. آینده خوبی در این  طرح برای احزاب دیده شده است آنهایی که می خواهند در چارچوب نظام حرکت کنند و واقعا خیر و صلاح جامعه را می خواهند فرصت خوبی برایشان بوجود آمده است.

نماینده مردم خمین در رابطه با نقش احزاب در کشور خاطرنشان کرد: احزاب در حوزه وظایفشان در کشور می توانند نقش مهمی داشته باشند و بتوانند در فرایند انتخاباتها و معرفی کاندیداها و تعیین اهداف سیاسی  و حتی تذکرات و نهی ازمنکر و انتقاد به جریان حاکم بر کشورمی توانند نقش داشته باشند و قانون هم از آنان حمایت می کند. به نظرم محدودیت خاصی نیست که کسی بخواهد از این محدودیت ها نگران باشد، آنهایی که دلسوز هستند و می خواهند قانون مند حرکت کنند نباید نگران باشند.

وی در پایان گفت: دوستان بدلیل اضافه کردن یک بند و چهار جمله باعث شدند طرح به کمیسیون برگردد و کار خوبی نکردند. لابی دولتی ها هم در این خصوص که مشخص نبود با چه انگیزه ای صورت گرفت کم تأثیر نبود، برخی می گویند انگیزه شان این بوده که لایحه دولت هم به مجلس بیاید که خیلی بی نقش نباشند و برخی هم می گویند دوست دارند احزاب قانون مند نبوده و رها باشند چرا که برخی علاقه دارند در فضای بی قانونی فعالیت هایی انجام دهند در حالیکه اینها برای کشور خسارت باراست و به نظرم کار خوبی در برگرداندن طرح به کمیسیون صورت نگرفت ولی به هرحال سه ماه دیگرطرح به صحن مجلس برمیگردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها