کد خبر: ۲۳۷۹۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۲۸ مهر ۱۳۹۰
رئیس جمهور یمن موافقت خود را با امضای طرح پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس منوط به دریافت ضمانت هایی از کشورهای حوزه خلیج فارس، آمریکا و اتحادیه اروپا دانست.
به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل «خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه خبری الجزیره انگلیسی، علی عبدالله صالح رییس جمهوری یمن می گوید او پیشنهاد شورای همکاری خلیج فارس را فقط در صورتی امضا خواهد کرد که تضمین هایی از کشورهای خلیج فارس، اروپایی و آمریکا دریافت کند. علی عبدالله صالح با اعلام این مطلب افزود دشمنان وی به اندازه او قدرت نظامی ندارند.
 
این در حالیست که مراسم تشییع جنازه نوزده نفر از سی و هشت نفری که از روز شنبه گذشته تا کنون به دست عناصر طرفدار صالح در خیابان های صنعا کشته شده اند برگزار شد.

صالح روز چهارشنبه در جلسه حزب حاکم یادآور شد برای اجرای برنامه انتقال قدرت پیش از آن که آنرا امضا کند به یک جدول زمانی نیاز دارد. او گفت برای امضای آن زیر فشار بین المللی بوده است.

پیشنهاد شورای همکاری خلیج فارس ایجاب می کند که صالح ظرف ۳۰ روز پس از امضای آن، در برابر مصنونیت خود و خانواده اش از مجازات، قدرت را به یک معاون واگذار کند. سپس معاون و یک دولت وحدت ملی به رهبری اپوزیسیون زمینه را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ظرف ۶۰ روز پس از خروج رییس جمهوری آماده خواهند ساخت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها