کد خبر: ۲۳۶۶۶۷
زمان انتشار: ۲۱:۳۳     ۲۶ تير ۱۳۹۳

1- فقط سه هفته اول را خوب رد کن!

سه‌شنبه شب سازمان لیگ برنامه رقابت‌های فصل چهاردهم لیگ برتر ایران را قرعه‌کشی کرد. مراسمی که در آن سعی شد خلاقیت و ابتکاری جدید در آن دیده شود اما با این حال انتقادات زیادی به نحوه برگزاری این مراسم وارد شد. در شرایطی که در اکثر لیگ های معتبر اروپایی چنین مراسمی دیگر منسوخ شده است و طبق برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت باشگاه‌ها به مصاف رقبای خود می‌روند اما در فوتبال ما سازوکار اینچنین است که هر ساله لیگ برتر قرعه‌کشی شود. اتفاقی که سه‌شنبه شب افتاد و سرخپوشان رقبای خود تا پایان هفته پانزدهم یعنی دور رفت رقابت‌ها را شناختند.

2- تلخ مثل نفت

طبق قرعه‌کشی انجام شده پرسپولیس باید در هفته اول به مصاف نفت تهران برود. دو تیمی که تا به امروز 8 بار در تاریخ لیگ برتر با هم روبرو شده‌اند که البته آمار بدجوری به نفع پرسپولیس است. پرسپولیس تا حالا 3 بار از پس نفت برآمده و یکبار هم شکست خورده. باختی که نیم فصل نخست لیگ سیزدهم رقم خورد تا دایی و تیمش یکی از تلخ‌ترین شکست‌های لیگ را بپذیرند. شکستی که رکوردهای بسیاری را خراب کرد. بی شک مصاف منصوریان و دایی که یکی از برجسته‌ترین چهره‌های سرخابی به شمار می‌روند در نوع خود جالب است.

3- هیجان انگیز و نفس گیر

نگاهی به دیدارهای آغازین پرسپولیس حکایت از شروعی نفس‌گیر و هیجان انگیز برای سرخپوشان دارد. علاوه بر نفت تهران، دایی باید در هفته دوم به مصاف فولاد خوزستان قهرمان دوره قبل برود. تیمی که البته نسبت به لیگ سیزدهم تغییرات عمده‌ای به خود دیده و به اعتقاد برخی حتی تحلیل رفته است. اما اوج بازی‌های نخست پرسپولیس برابر ذوب‌آهن اصفهان است. دیداری که هر چند در آزادی برگزار خواهد شد اما با تقابل دایی و گل‌محمدی همراه خواهد بود. دو کاراکتری که فصل گذشته جدالهای تاثیرگذاری را برابر هم برگزار کردند و پیش‌بینی می شود که دیدار هفته سوم این دو تیم نیز پر از هیجان و استرس باشد. در واقع شرایط بازی های پرسپولیس به گونه‌ای است که اگر سرخپوشان سه دیدار نخست را با برد پشت سر بگذارند می‌توانند امیدوار باشند که در همین هفته‌های نخست حتی طعم صدرنشینی را نیز بچشند.

4- … و اما داربی

شکی نیست که گل سرسبد رقابت‌های لیگ همانند تمامی ادوار، داربی سرخابی‌هاست. در حالی که تا پیش از این اکثر داربی‌ها و یا بهتر تمامی آنها در فواصل لیگ برگزار می‌شد اما این بار سازمان لیگ باشاهکاری اساسی که البته حرف و حدیث هم پیرامونش کم نیست داربی پایتخت را در هفته پانزدهم برگزار خواهد کرد. دیداری که از یک منظر می‌تواند تعیین کننده قهرمان باشد در صورتیکه جنگ قهرمانی بین سرخابی‌ها باشد اما حالت دیگر این است که در صورت مشخص شدن قهرمان تا بیش از هفته‌های پایانی آن وقت داربی رنگ و بوی تشریفاتی به خود می‌گیرد و هیجانی برای فوتبالدوستان نخواهد داشت.

5- دوئل تمام پرسپولیسی

جدال راه‌آهن و پرسپولیس در هفته هفتم قطعا بیش از آنکه برای دو تیم مهم باشد برای استیلی و دایی اهمیت دارد. استیلی که به شدت داعیه حضور روی نیمکت پرسپولیس را داشت پس از عدم رسیدن به این هدف خود راهی راه‌آهن شد تا حالا برای اثبات توانایی فنی خود چشم انتظار هفته نهم بماند تا بلکه با شکست پرسپولیس اینگونه از دایی انتقام بگیرد. اما جدال با سپاهان در حضور کرانچار و خلعتبری نیز برای دایی و پرسپولیس از حساسیت‌های زیادی برخوردار است دیداری که قرار است در هفته یازدهم و در اصفهان برگزار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها