کد خبر: ۲۳۶۱۰
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۲۶ مهر ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه و مراجع598 به نقل از خبرگزاری رسا ـ معاون مرکز امور طلاب و خانواده‌های جامعةالمصطفی العالمیه از برگزاری همایش بزرگ غدیر شناسی در هامبورگ و لندن در آینده نزدیک خبر داد.


حجت‌الاسلام داود زارع معاون مرکز امور طلاب و خانواده‌های جامعةالمصطفی العالمیه، امروز در جمع خبرنگاران قمی به اهمیت و بزرگداشت روز غدیر خم اشاره کرد و اظهار داشت: از اهداف بلند مدت ستاد غدیر جامعه العلوم، ولایت مداری در مقام معرفت ائمه اطهار(ع) و معرفی و برجسته کردن حادثه غدیر در سراسر عالم به واسطه طلاب جامعه المصطفی و خانواده آنهاست. 

وی حوادث عاشورا و زنده ماندن نام اسلام را برگرفته از مسئله غدیر خم و ولایت حضرت علی(ع) عنوان کرد و ابراز داشت: اساس دین و موجودیت ما از غدیر است، با تکریم و تقویت این روز بزرگ تاریخ اسلام و تشیع و ترویج محتوایی آن می توانیم فرهنگ غدیر را به سراسر عالم برسانیم.

حجت‌الاسلام زارع با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه «بهترین روزها نزد من روز غدیر است» بر بزرگداشت و اهمیت این روز تاکید کرد و افزود: با توجه به جمعیت 20 هزار نفری خانواده های طلاب خارجی که مخاطبان معاونت امور خانواده جامعه العلوم هستند اهمیت ویژه ای به برنامه های ارائه شده و در دست اقدام برای آنها قائل شده ایم.

وی حضور طلاب خارجی در جامعه المصطفی را شبیه تجمع روز غدیر عنوان کرد و افزود: در آن واقعه بزرگ، کشورها و نژادهای مختلفی برای حج آمده بودند و پیامبر اکرم(ص) در چنین شرایطی رسالت خود را به گوش جهانیان رساند، و هدف ما با توجه به اینکه نمایندگان صد کشور را گرد هم آورده ایم این است که پیام غدیر را که ولایت و وصایت امیرمومنان(ع) است به سرتاسر عالم برسانیم.

معاون امور خانواده جامعه العلوم در ادامه به تشریح فعالیت های این ستاد در دهه ولایت پرداخت و خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره نقاشی، سرود و تواشیح با موضوع غدیر ویژه فرزندان طلاب جامعه المصطفی، همچنین برگزاری جشن ها و برنامه های متنوع در مراکز آموزشی و مجتمع های مسکونی از اقدمات این ستاد در دهه ولایت است.

وی افزود: المپیاد فرهنگی ـ ورزشی در سطح جامعه المصطفی با رویکرد و محوریت غدیر و در شب عید غدیر جشن بزرگی را با حضور هزار و پانصد نفر در حسینیه قدس جامعه العلوم برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام زارع، برگزاری نشست ها و جلسات پرسش و پاسخ در راستای شبهه زدایی طلاب جامعه المصطفی را از دیگر اقدامات این ستاد در دهه ولایت عنوان کرد و گفت: با دعوت از اساتید مجرب و برجسته حوزه علمیه قم در صدد تقویت دینی طلابی که به تازگی به تشیع گرایش پیدا کرده اند برآمدیم تا بتوانند در زمان رجوع به کشورهای خود در برابر هجمه ها و شبهات پاسخگو باشند.

وی اظهار کرد: از برنامه های بلند مدت این ستاد در طول سال و در راستای جهانی کردن فرهنگ غدیر با همکاری بنیاد بین المللی غدیر در تدارک همایشی بزرگ در یکی از شهرهای هامبورگ یا لندن هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها