کد خبر: ۲۳۵۷۰۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۲۲ تير ۱۳۹۳
عضو کميته‌ فني و توسعه فدراسيون فوتبال معتقد است که حضور تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني برزيل ابعاد فوق‌العاده‌اي با خود به همراه داشته و نگاه دنيا به ايران را تغيير داده است.

 

به گزارش پایگاه 598،هومن افاضلي در مورد پيامدهاي حضور تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني 2014 برزيل،‌ اظهار کرد: انتقال فوتباليست‌هاي ايراني به اروپا، اعلام آمادگي اسپانسرهاي مختلف براي تامين هزينه‌هاي مالي و اقبال عمومي مجدد مردم به فوتبال با توجه به هجمه‌هاي اخير از جمله پديده‌هاي اصلي حضور ايران در جام جهاني 2014 برزيل است.

به نقل از ايسنا، وي افزود: علاوه بر توجه مجدد عموم مردم به فوتبال، حضور ايران در جام جهاني فوتبال اقبال و رغبت بيشتر دولتمردان را به همراه خواهد داشت.

اين کارشناس و مربي فوتبال هزينه‌هاي مالي مربوط به اين رشته ورزشي در ايران را بسيار ناچيز دانست و گفت: ما علاوه بر ناچيز بودن هزينه‌ها در فوتبال، مشکل مديريتي داريم چرا که حتي زماني که هزينه‌هايي را هم انجام مي‌دهيم اين اتفاق را درست مديريت نمي‌کنيم.

افاضلي ادامه داد: رقباي ما در آسيا شامل ژاپن، کره جنوبي، عربستان و اين دست کشورها هستند بنابراين بايد بدانيم اين کشورها چه ميزان براي فوتبال هزينه مي‌کنند.

اين عضو کميته‌ فني و توسعه فدراسيون فوتبال در مورد سبک و سيستم‌ تيم ملي فوتبال در بازي‌هاي مقدماتي، در جام جهاني و نيز ادامه اين روند براي حضور در جام ملت‌هاي آسيا، عنوان کرد: تيم ملي مقابل تيم‌هايي که احتمال باختنش بيشتر بود ابتدا تفکرش گل نخوردن بود و چشم به ضد حملات دوخته بود،‌اما در يکسري از بازي‌هاي ديگر که احتمال برد تيم ملي بيشتر بود و بايد بازي را به نفع خودمان تمام مي‌کرديم اين سيستم‌ تغيير مي‌کرد و تهاجمي‌تر مي‌شد.حال که يک تيم داريم که قابليت تطبيق دارد، بنابراين بايد از اين موضوع به بهترين شکل استفاده کنيم.

افاضلي همچنين درباره نقاط ضعف سيستم‌ تيم ملي، تصريح کرد: اشکال کار را از آقاي کارلوس کي‌روش نمي‌دانم. بايد نسبت به اين موضوع واقع گرا باشم، چرا که مشکل اصلي ما در باشگاه‌هاست، جايي که بازيکنانمان در آن آموزش‌هاي اوليه را مي‌بينند.

اين کارشناس و مربي فوتبال در ادامه با تاکيد بر ضعف مديريتي به عنوان مشکل اصلي فوتبال در ايران گفت: حتي اگر مربياني با کيفيت ضعيف هم در باشگاه‌هاي فوتبال روي کار باشند، اين ضعف از سوي آن مربيان نيست، بلکه مديران بايد نسبت به اين موضوع پاسخگو باشند.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها