کد خبر: ۲۳۴۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۲۶ مهر ۱۳۹۰
برنده جايزه نوبل صلح:
"توکل کرمان" فعال سياسي يمني و برنده جايزه نوبل صلح از بان کي مون دبيرکل سازمان ملل متحد و اعضاي شوراي امنيت انتقاد کرد و اين شورا را "شوراي ناامني" خواند.

به گزارش598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، چند ساعت پيش از آغاز نشست شوراي امنيت براي بررسي بحران يمن، "کرمان" در نامه اي به بان کي مون و اعضاي شوراي امنيت گفت: جامعه بين المللي بايد اقداماتي قاطعانه و فوري را براي متوقف کردن کشتار مردم يمن و مجازات عاملان آن اتخاذ کند.

وي در نامه خود به شوراي امنيت گفت: بايد قدر زمان را بدانيد زيرا در همين ساعاتي که من با شما صحبت مي کنم و شما نشست برگزار مي کند خونهايي در کشور من ريخته مي شود و صداي مجروحان را مي شنويد و مي بينيد که هواپيماها و تانکهاي نظام علي عبدالله صالح به جنايات خود ادامه مي دهند. 
وي از شوراي امنيت به علت کوتاهي در حمايت از مردم يمن و سوريه انتقاد کرد و افزود: جهان مي بيند شما چگونه در حمايت شهروندان ليبيايي پس از نشست خود اقدام کرديد اما نسبت به ملتهاي عرب در يمن و سوريه از حمايت بين المللي آنها خودداري کرديد و به مسئوليت خود در اين خصوص عمل نمي کنيد. 
وي در عين حال از شوراي امنيت خواست در موضع خود بازنگري کند و بر اساس قوانين بين المللي که شوراي امنيت بر آن اساس از مردم ليبي حمايت کرد عمل کند. 


وي افزود: اين اقدام به تنهايي مي تواند به يمني‌ها و ديگر ملتهاي جهان اين اطمينان را بدهد که عدالت بين‌المللي وجود دارد و اين قدرت را دارد که صالح و باندهاي او و همه ظالماني را که به اشتباهات خود در کشتار مردم بيگناه ادامه مي دهند متوقف کند.

کرمان با اشاره به نشستي که قرار است شوراي امنيت صبح سه شنبه در خصوص يمن برگزار کند، گفت: با وجود اينکه شما براي گفتگو درباره يمن نشست برگزار مي کنيد، اما بايد به مسئوليت خود در خصوص برخورد جدي با آنچه که در سوريه رخ مي دهد نيز عمل کنيد و وظيفه من به عنوان دارنده جايزه نوبل صلح اين است که به نمايندگان روسيه و چين ياد آور شوم ملتهاي جهان در اين مورد داوري خواهند کرد.

وي حمايت از تظاهرات کنندگان يمني را که در تظاهرات مسالمت آميز شرکت مي کنند، خواستار شد.

وي افزود: از طرف قربانيان و مردم يمن اين جنايات نظام صالح را به دادگاه کيفري بين المللي ارجاع مي دهم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها