کد خبر: ۲۳۴۱۰۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۱۴ تير ۱۳۹۳
با توجه به پیوستن جاسم کرار به استقلال، این تیم برای جذب هر بازیکن جدیدی یا باید قید یکی از ملی‌پوشانش را بزند و یا گلر برزیلی‌اش را رد کند.
این روزها حرف و حدیث‌های زیادی در مورد انتقال بازیکنان بزرگ مثل نویدکیا، ادینهو، آل‌نعمه و انصاری‌فرد به استقلال بر سر زبان‌ها افتاده است، اما جالب است بدانید از حالا به بعد حضور هر یک از این بازیکنان در جمع آبی‌پوشان مستلزم جدایی یک ملی‌پوش از استقلال است.

 

طبق قوانین جدید سازمان لیگ تیم‌های لیگ برتری فقط می‌توانند 18 بازیکن بزرگسال در لیست‌شان داشته باشند. به این ترتیب با توجه به پیوستن جاسم کرار به استقلال، این تیم برای جذب هر بازیکن جدیدی یا باید قید یکی از ملی‌پوشانش را بزند و یا گلر برزیلی‌اش را رد کند که این دومی کمی بعید به نظر می‌رسد.

 

در حال حاضر خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان، امیرحسین صادقی و هاشم بیگ‌زاده چهار ملی‌پوش استقلال هستند که اگر باشگاه با آنها تمدید کند، لیستش پر می‌شود و جا برای خرید دیگری باقی نمی‌ماند.

 

* انقلابی در کار نبود

بدین ترتیب و با مرور لیست استقلال در می یابیم بر خلاف مصاحبه های مکرر ماه‌های پیش امیر قلعه نویی مبنی بر تغییر نسل در استقلال و انقلاب در ترکیب این تیم به مانند سال 82، عملا اتفاق خاصی در تیم استقلال رخ نداده است و هیچ بازیکن جوانی که بخواهد به عنوان پدیده در استقلال چهره شود وجود ندارد.

 

در درون دروازه با خروج سید مهدی رحمتی، محسن فروزان به تیم اضافه شده است، ضمن آنکه داسیلوا دروازه بان برزیلی استقلال هم امروز وارد تهران می شود تا قرارداد خودش را نهایی کند.

 

در خط دفاعی، استقلالی‌ها با حنیف تمدید کرده اند و یک مدافع 28 ساله ارمنی به نام مگوییان جذب کرده اند. ضمن آنکه اگر صادقی قراردادش را تمدید کند آبی‌ها در این منطقه از زمین مشکلی نخواهند داشت و با سه مدافع میانی کار را پیش خواهند برد.

 

در سمت راست خط دفاعی، آبی‌پوشان فخرالدینی را جذب کرده اند و در سمت چپ هم قلعه نویی مطمئن است که بیگ زاده در تیمش باقی خواهد ماند.

 

قلعه‌نویی برای لیگ چهاردهم بیشترین تغییر را در خط هافبکش اعمال کرده و امید ابراهیمی، مهدی کریمیان، محمدرضا خرسندنیا و جاسم کرار را به خدمت گرفته است. ضمن آنکه آنها با پژمان نوری و احمد جمشیدیان برای 2 سال دیگر به توافق رسیده‌اند.

 

هم‌چنین سرمربی استقلال روی خسرو حیدری و ماندنش حساب ویژه‌ای باز کرده است و در آخر، اگر آندو در تیمش باقی بماند او دیگر هیچ مشکلی در میانه میدان نخواهد داشت.

 

اما بزرگترین دغدغه آقای سرمربی در خط حمله اش است. او تنها توانسته سجاد شهباززاده را جذب کند و آرش برهانی و محمد قاضی را در تیمش نگه دارد. مطمئنا برای تیم استقلال، این تعداد مهاجم برای یک فصل پر فشار بسیار کم است و قلعه‌نویی باید به فکر جذب یک مهاجم زیر 23 سال باشد.

 

 به هر حال در لیست بزرگسال استقلال، بازیکنانی با میانگین سنی 27.44 جذب شده اند که میانگین سنی تیم را نسبت به سال گذشته پایین نیاورده‌اند. و البته تیم استقلال از تیم ابتدایی فصل سیزدهم‌اش مهره‌های شاخص کمتری دارد.

 

استقلال حالا شاکله‌ اصلی‌اش را شناخته و در فاصله کمتر از یک ماه تا شروع لیگ چهاردهم باید خود را آماده حضور در این رقابت‌ها کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها