کد خبر: ۲۳۳۹۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۲۵ مهر ۱۳۹۰
دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور گفت: در طول 8 سال از 14 سال مطرح شدن کرسی‌های آزاداندیشی، جریانی در دانشگاه فعالیت داشت که با حمایت‌های وزیر علوم وقت، شارلاتانیزم در دانشگا‌ه‌ها حاکم شد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی جمشیدی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که شب گذشته از شبکه دوم سیما پخش شد، به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص عدم تحقق کرسی‌های آزاداندیشی پرداخت و گفت: آزاداندیشی و آزادی بیان از بنیان‌های اصلی نظام اسلامی است.

وی افزود: کرسی‌های آزاداندیشی باید با حضور مدافعین هر 2 طرف برگزار شود و از هر دو گروه مخالف و موافق در این کرسی‌ها افرادی باید حضور داشته باشند تا به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه 14 سال از طرح ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور توسط رهبری می‌گذرد، خاطرنشان کرد: کرسی‌های آزاداندیشی باید در فضای معنوی برگزار شود.

جمشیدی تصریح کرد: در طول 8 سال از 14 سال مطرح شدن کرسی‌های آزاداندیشی، جریانی در دانشگاه فعالیت داشت که با حمایت‌های وزیر علوم وقت، شارلاتانیزم در دانشگا‌ه‌ها حاکم شد و حامیان این جریان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور سعی داشتند غوغاسالاری کنند که در نتیجه فضایی برای ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها شکل نگرفت.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: اما در طول 6 سال اخیر و با وجود فضای موجود در دانشگاه‌ها، کرسی‌های آزاداندیشی باید وسعت بیشتری می‌گرفت اما متأسفانه مسئولان توجهی به ایجاد این کرسی‌ها نکردند.

جمشیدی با بیان اینکه اجازه برگزاری ساده و بدون دغدغه کرسی‌های آزاداندیشی با بوروکراسی اداری و مشکلاتی که دستگاه‌های امر ایجاد می‌کنند، مواجه است، تأکید کرد: در حال حاضر دستگاه‌هایی که در خصوص ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی دخیل هستند، اصلاحیه‌هایی را به آئین‌نامه این کرسی‌ها اضافه می‌کنند و در واقع بدنه دانشجویی که موظف به برگزاری این کرسی‌هاست، بلاتکلیف است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در بدنه برخی از مدیران دانشگاهی نگاهی محافظه‌کارانه مبنی بر تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگا‌ه‌ها وجود دارد و با اقدامات خود دست به امنیتی کردن فضای دانشگاه‌ها زده‌اند و اجازه برگزاری این کرسی‌ها را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، اشتباه در هدف‌گیری داشتیم، اظهار داشت: متأسفانه بدون هیچ تحقیقی، کرسی‌های آزاداندیشی را به سمت و سوی مناظره بردیم که یک طرف آن باید برنده و یک طرف آن بازنده می‌شد.

جمشیدی با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور با صدور نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب از مطلوب برگزار نشدن کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها از رهبری عذرخواهی کردند، گفت: باید با نگاهی کیفی به کرسی‌های آزاداندیشی بپردازیم نه با تعدد برگزاری این کرسی‌ها.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید با رویکرد ایجابی نه تهدیدمحور  کرسی‌های آزاداندیشی را در دانشگاه‌ها برگزار  کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها