وی با اشاره به عملکرد یک ساله وزیر علوم افزود: در دوران سرپرستی توفیقی بر وزارت علوم، ابقای احکامی که به صورت خلاف بوده، صورت گرفته که فرجیدانا بر این احکام و این روند پافشاری میکند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر علوم عملکردهای نامناسبی را در طول تصدی وزارت علوم داشته است، تصریح کرد: مفاد استیضاح موارد زیادی را دارد و از جمله آن میتوان به وضعیت دانشجویان ستارهدار و وضعیت دانشجویان بورسیه دکترای داخلی که بلاتکلیف هستند، اشاره کرد.
طبیبزاده اظهار داشت: حمایت وزیر علوم از احیای انجمنهای اسلامی طیف علامه که به اشکال مختلف در بازسازی و تجدید فعالیت هستند و همچنین ارتباط عوامل این انجمن با علی افشار که نقش پررنگی در جریان فتنه 88 داشتند، قابل تأمل است.
وی ادامه داد: با توجه به اقدامات انجمنهای اسلامی طیف علامه در جریان فتنه 88 که هنجارشکنی و ساختارشکنی میکردند، اخیراً نیز شاهد رفتار افراطی این دانشجویان تندرو در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه بودیم که اقدام به شکستن درب دانشگاه کردند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پر و بال دادن به اساتید مسئلهدار یکی دیگر از اقدامات غیرقابل قبول وزیر علوم است، به گونه ای که برخی اساتید مشخص در دانشگاهها، در فضای مجازی به مقدسات نظام و مقام معظم رهبری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج توهین می کنند و هیچ گونه اقدامی از سوی وزارت علوم در قبال این افراد صورت نمیگیرد.
طبیبزاده اضافه کرد: به کار گرفتن روسای دانشگاههایی که در جریان فتنه موثر بودند و به عنوان عناصر تندرو و دخیل در جریان فتنه 88 در شهر و منطقه خودشان سابقه دارند، از سوی وزیر علوم قابل قبول نیست.
وی تصریح کرد: فرجیدانا برخلاف سنتها و روشهای متداول برای انتخاب رئیس دانشگاه عمل کرده و با تشکیل تیمهای تحقیقی دانشگاهها را ملتهب کرده است.
طبیبزاده افزود: وزیرعلوم با برگزاری انتخابات برای انتخاب روسای دانشگاهها، اعضای هیئت علمی را در مقابل شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار داده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتصاب افراد مسئلهدار از سوی وزیر علوم که توسط وزارت اطلاعات رد صلاحیت شدند از اهم موارد استیضاح است.
وی ادامه داد: وزیر علوم بیش از پنج معاون خود را که توسط وزارت اطلاعات رد صلاحیت شدند، در راس مسئولیتها قرار داده است که بسیار تاسفبرانگیز است.
طبیبزاده افزود: آزادی دادن به نشریات حامی قومیتها، نشریات مارکسیستی و نشریات فمنیسیتی در دانشگاهها، یکی دیگر از اهم محورهای استیضاح وزیر علوم است.
وی با تاکید بر اینکه معتقدیم اقدامات وزیر علوم فضای دانشگاه را از فضای علمی، آموزشی و تحقیقاتی قوی به فضای پرتنش سیاسی تبدیل کرده است، تصریح کرد: در سالروز 13 آبان و 16 آذر در دانشگاههای مختلف شاهد بودیم که چگونه جریانات دانشگاهی از سران فتنه حمایت و تجلیل کردند و وزارت علوم نیز نه تنها از این اقدامات ممانعت نکرد بلکه کار آنها را تایید کرده است.
طبیبزاده درباره جلسه دیروز استیضاح کنندگان با رئیس مجلس اظهار داشت: وزیر علوم در این جلسه حاضر نشد و استیضاح کنندگان با ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس موارد استیضاح را بررسی کردند و قرار شد وی موضوع استیضاح را در روز یکشنبه با وزیر علوم رایزنی کند و نتیجه مشخص دیگری از این جلسه حاصل نشد.